۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۳۲۲۷۶
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

برجام؛ مهمترین عبرت مذاکره با آمریکا

آیت الله عالمی گفت: مهمترین عبرت مذاکره با آمریکا، خود برجام است که چندسال برای این مذاکره و زمینه سازی آن تلاش کرده و ایران را پای میز بردند.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هدف نهایی تهدیدات اخیر رییس جمهور آمریکا را تضعیف بنیه دفاعی ایران به عنوان یکی از ارکان جبهه مقاومت در منطقه دانست و گفت: هرچه بنیه دفاعی ما ضعیف تر شود امکان تحمیل خواسته های دشمن بیشتر می شود.

وی افزود: امروز نهادها و نیروهای انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رو به سمت تقویت بنیه دفاعی دارند و از همین رو دشمنان این نهادها را هدف تهدیدها و فشارهای خود قرار داده و قصد ضربه زدن دارند.

مقاومت و وحدت کلمه؛ رمز مقابله با هجمه ها

آیت الله عالمی، ایستادگی، انسجام مردمی و وحدت کلمه میان مسؤولان را از راهکارهای مقابله با هجمه های دشمن معرفی و تصریح کرد: هیچ یک از مردم و مسؤولان نباید موضعی بگیرند که برای دشمن نرم و طمع انگیز باشد؛ باید مانند قلوه سنگ باشیم که هرگاه خواستند فشار بیاورند، دندان خودشان بشکند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، عنوان «پاسداران انقلاب اسلامی» را بهترین وصف برای نیروی سپاه خواند و گفت: گاهی پاسداری به حضور در میدان جنگ است و گاهی حضور در صحنه های سیاسی، فرهنگی و هر صحنه ای که احساس خطر برای انقلاب می شود و سپاه پاسداران تاکنون در این عرصه موفق عمل کرده است.

انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه بر پیکر منافع استکباری آمریکا بود

وی در ادامه به دلایل کینه توزی های مقامات آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: از دلایل مهم این امر، اصل انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین ضربه بر پیکر منافع استکباری امریکا است چرا که تا پیش از انقلاب، امریکا در ایران همه کاره و همه چیز در اختیارشان بود.

آیت الله عالمی، بیدارسازی گسترده مردمی در سطح منطقه و حتی جهان را از دیگر دلایل کینه توزی امریکا و عمیق ترین زخم ایران بر پیکر این غدار جهانخوار برشمرد و افزود: وظیفه مسؤولان در مقابله با این کینه توزی ها، حفظ انسجام و یکپارچگی و یکصدایی است که باید بر محور ظلم ستیزی و در جهت تبعیت و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد.

مسؤولان سلایق خود را کنار گذاشته و هم نوا با رهبری به میدان بیایند

وی با بیان اینکه موضع انقلاب اسلامی در دنیا حقیقتا محکم ترین موضع در مقابله با ظلم و ظالم است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید سستی و سلایق شخصی خود را کنار گذاشته و هماهنگ و هم نوا با رهبری، به مصاف بیایند و هرگز نرمش نشان ندهند تا دشمن حتی به صورت شفاهی هم جرأت تهدید ایران را به خود ندهد.

برجام؛ مهمترین عبرت مذاکره با آمریکا/ بهانه ای برای کوتاه آمدن وجود ندارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به عبرت های مذاکره با امریکا گفت: مهمترین عبرت مذاکره با آمریکا، خود برجام است که چندسال برای این مذاکره و زمینه سازی آن تلاش کرده و ایران را پای میز بردند و بیش از دو سال این مذاکرات به طول انجامید و از توافق نهایی یعنی برجام هم وقتی کلی تعریف و تمجید کردند اما چندی نگذشت که همان توافق آرمانی را زیرپا گذاشته و خواستار تغییر و گسترش آن شدند.

آیت الله عالمی تأکید کرد: اکنون بهانه ای برای کوتاه آمدن وجود ندارد؛ مسؤولان هشیار و دقیق باشند، فریب امریکا و اروپا را نخورند و حفظ منافع واقعی کشور را که در گرو عمل به رهنمودهای رهبری است، با موضعی قاطع مورد توجه قرار دهند. از سوی دیگر مردم نیز بدانند که از بهترین و گسترده ترین قدرت ها یعنی پشتیبانی الهی برخوردار هستند و هرگز نباید به خود هراسی راه دهند.

 وی با اشاره به اینکه اگر کوتاه بیاییم، زنجیره مذاکرات و برجام ها تمامی نخواهد داشت و به برجام دو و سه بسنده نمی کنند، یادآور شد: این سلسله زنجیره خواست های سلطه طلبانه استکبار، تمام نشدنی است و تا وقتی ملت ها را به زنجیر نکشند و آزادی، و سرمایه و حرمتشان را تباه نکنند، دست بر نمی دارند./930/ت301/ب1

ارسال نظرات