۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۲۲۷۰
حجت الاسلام ادیب یزدی:

سهم حوزه علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی روشنگری است

استاد حوزه علمیه، سهم حوزه علمیه را در تحقق اقتصاد مقاومتی روشنگری ارزیابی کرد و گفت: کیفیت زندگی طلاب در عصر کنونی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.
حجت الاسلام ادیب یزدی

حجت الاسلام مرتضی ادیب‌ یزدی خطیب، سخنران و کارشناس مسایل مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی موفق نبوده است، بیان داشت: دلیل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در یک محور و یک مطلب خلاصه نمی‌شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید بر این که افزایش مراتب اجرایی کشور یکی از مهم‌ترین موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: روابط بروکراسی سنگین و غیرلازم از جمله عوامل متعددی است که منجر به عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شده است.

وی ابراز داشت:‌ رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های مختلف با مسؤولان و کارگزاران کشور بارها وظایف دولت را گوشزد کرده‌اند از این رو امیدواریم دولت دوازدهم در رابطه با اقتصاد مقاومتی، مقداری جدی‌تر طرح‌ها و برنامه‌های این طرح را عملیاتی بکند.

این خطیب و سخنران سهم حوزه علمیه را در تحقق اقتصاد مقاومتی روشنگری ارزیابی و تصریح کرد: کیفیت زندگی طلاب در عصر کنونی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.

وی افزود: طلاب و روحانیان در جهت تبیین اندیشه اقتصاد مقاومتی باید بیش از پیش بکوشند و دانشگاهیان، اداره‌ها، رجال سیاسی، کابینه دولت و نمایندگان مجلس نیز باید در رفتار‌های خود همگونی و همراهی ایجاد کنند تا فعالیت‌هایشان با مفاد اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بیان فرموده‌اند، سازگاری داشته باشد. 

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به نقش والای سه قوا در تحقق اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد‌: طرح اقتصاد مقاومتی در وهله نخست یک جریان فرهنگی است، چرا که ملت بزرگ ایران اعتمادی به کالاهای داخلی ندارند، به همین علت نخستین کار باید در این زمینه انجام شود.

وی اظهار داشت: مردم باید آگاه باشند که اقتصاد، امنیت و حتی تمامیت ارضی کشور به استفاده از تولیدات داخلی بستگی دارد؛ اگر تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران تضعیف شود، معیشت مردم به خطرخواهد افتاد و کشور دچار رکود شده و در نهایت امنیت هم به خطر می‌افتد.

این کارشناس دینی قاچاق کالا را از دیگر عوامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و ابراز داشت: فاجعه عظیم قاچاق، کشور را به روز سیاه کشانده است، بنابراین در صورتی که با این پدیده خطرناک با قاطعیت برخورد نشود،‌آثار مخرب آن همچنان در باز‌ارهای کشور هویدا خواهد بود.

وی ادامه داد: هر چند ملت بزرگ ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از کالاهای داخلی حمایت کنند، اما تولید کنندگان داخلی نیز باید واقف باشند که مردم به دنبال تهیه کالای مرغوب هستند، از این رو تمام همت خود را در راستای تولید کالای با کیفیت به کار ببندند./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات