۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۳۲۲۶۶
عضو فراکسیون روحانیون مجلس مطرح کرد؛

فریب کاری آمریکا مهمترین عبرت برجام

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه ادامه برجام با اروپا یک بازی خیالی بیش نیست، گفت: اروپا اختیاری از خودش ندارد و نباید این فریب را بخوریم که آمریکا پلیس بد و اروپا پلیس خوب است و باید بدانیم این یک بازی بیش نیست.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به دلایل کینه توزی های مقامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران و نهادهای انقلابی، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی با انسجام و یکپارچگی اجازه نخواهد داد برجام دوم محقق شود.

تقسیم کار جدی میان آمریکا و اروپا صورت گرفته است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه برجام با اروپا یک بازی خیالی بیش نیست، گفت: اروپا اختیاری از خودش ندارد و نباید این فریب را بخوریم که آمریکا پلیس بد و اروپا پلیس خوب است و باید بدانیم این یک بازی بیش نیست و امروز تقسیم کار جدی میان آمریکا و اروپا صورت گرفته است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم و مسؤولان بدانند اروپایی ها همان شیادهایی هستند که تنها با آمریکایی ها در میدان عمل همکاری می کنند و از خود هیچگونه اختیاری ندارند.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید خواسته ها و مطالبات ایران اسلامی در مسیر برجام را پیگیر باشند، مسؤولان باید نقض برجام را پیگیری کنند و اقدامات قانونی را انجام دهند و اگر این مهم شکل نگیرد به معنای بی عملی برخی از مسؤولان و در نهایت پر رویی آمریکایی ها است.

دوره امتیازگیری آمریکایی ها به سرآمده است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره امتیازگیری آمریکایی ها به سرآمده است، تاکید کرد: آمریکایی ها بدانند با یک ملت مقتدر و منسجم مواجه هستند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه عصبانیت آمریکا پیمانه پوشالین آن ها را شکسته است، اظهار داشت: ایران اسلامی به آسانی مشت کوچک آمریکایی ها را باز کرده است و نشان داده است می توانیم با قدرت و اقتدار در مقابل زورگویی های دشمنان ایستادگی کنیم.

سپاه اجازه شکل گیری خاورمیانه جدید را به آمریکایی ها نداد

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی به خوبی نقشه های شوم آمریکا را در منطقه نقش برآب کند، ابراز داشت: سپاه اجازه نداد خاورمیانه جدید به نوعی که آمریکایی ها می پسندیدند در منطقه متولد شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای انقلابی ایران اسلامی اجازه ندادند سوریه، ایران، عراق، افغانستان و پاکستان تجزیه شوند و ایران اسلامی نشان داد که می توانیم با روحیه استقلال طلبی به مسیر خود ادامه دهیم.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه دشمنان بارها اعلام کرده بودند که استقلال معنا ندارد، افزود: ایران اسلامی نشان داد که اسقلال معنا دارد.

برخی کشورهای منطقه با حکومت های دیکتاتوری اداره می شوند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کشورهای منطقه با حکومت های دیکتاتوری اداره می شوند و هیچ انتخاباتی را تجربه نکرده اند، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب تاکنون ده ها انتخابات آزاد را با حضور حداکثری تجربه و به خوبی سپری کرده است و این مهم برای آمریکایی ها گران تمام می شود.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: علت عصبانیت آمریکایی ها از ایران این است که ما امنیت سگ های دست آموز آمریکایی ها رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته ایم و امروز رژیم صهیونیستی از هر روز بیشتر در موضع آسیب پذیری است.

ایران، آمریکایی ها را در سازمان های بین المللی به چالش کشیده است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: علت عصبانیت آمریکایی ها این است که ایران اسلامی در بخش نظامی اثبات کرده است که خودمان با دستان خود می توانیم تمام تجهیزات را به دست آوریم و امروز فعل خواستن و توانستن را به ثبت رسانده ایم، که با تکیه بر استعداد و خرد می توانیم به تمامی تجهیزات و خواسته هایمان دست یابی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی آمریکایی ها را در سازمان های بین المللی به چالش کشیده است، گفت: منطق کشور ما، منطقی قوی و قدرتمند است و با این منطق قوی توانسته ایم دشمن را به چالش بکشیم و این مهم را ثابت کرده ایم که مقامات آمریکایی بی ادب و گستاخ هستند.

مهم ترین درس ها و عبرت های برجام

حجت الاسلام سلیمی با اشاره وظیفه مسؤولان اجرایی، مقامات و نخبگان و سیاسیون در شرایط کنونی و در مواجهه با کینه توزی های آمریکا، ابراز کرد: امروز مسؤولان باید بدانند شمر زمانه آمریکا است و هوشیار باشند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با مهم ترین درس ها و عبرت هایی که می شود از برجام و مذاکرات با آمریکایی ها و غربی ها گرفت، گفت: مهمترین درس این است که آمریکایی ها شرافت ندارند، غیرقابل اعتماد، دغل کار و فریب کار هستند./842/ت301/ب1

ارسال نظرات