۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۳۲۲۶۵
کریمی قدوسی:

سپاه تهدیدات ترامپ را به فرصت تبدیل می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عاملی است که می‌تواند در برابر تهدیدات ترامپ به عنوان یک الگوی جهانی عمل کند.
کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره تهدیدات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: مواضع ترامپ برآمده از اتفاقاتی است که پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. آمریکا در مقایسه با دوران انقلاب اسلامی که بیشترین قدرت را در خاورمیانه داشت، امروز در نازل‌ترین جایگاه ممکن قرار گرفته است.

وی افزود: تحلیلگران آمریکایی به این نقطه رسیده‌اند که باید در آینده نزدیک تمام پایگاه‌های خود را از منطقه خارج کرده و جریان قدرت در منطقه را تحویل جمهوری اسلامی ایران بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رفتارشناسی «ترامپ»، عنوان داشت: رئیس‌جمهور آمریکا از سبک «بزن در رو» استفاده می‌کند، به این مفهوم که هر از گاهی تهدید می‌کند اما زمانی‌که به عمل می‌رسد، موضع کاملا منفعلانه از خود بروز می‌دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتحاد داخلی در برابر تهدیدات ترامپ، بیان داشت: برخی در داخل این‌گونه القا می‌کنند که قدرت برجام بسبب شکست ترامپ شد، اما واقعیت امر این است که اتحاد مردم که برآمده از انقلاب اسلامی است در مقابل تهدیدات ترامپ مثمرثمر واقع شد، واقعیت این جاست که ترامپ فکر می‌کرد می‌تواند مانند موضوع هسته‌ای در داخل ایجاد دوقطبی کند و ایرانیان را پای میز مذاکره بکشد، اما اتحاد مردم و هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی مانع از واگذاری امتیاز جدید به ترامپ شد.

کریمی قدوسی تصریح کرد: اگر بار دیگر به مدح و تمجید از برجام نپردازیم و به فکر تقویت موضوع اقتصاد مقاومتی باشیم، قطعا می‌توانیم در برابر تهدیدات احتمالی کنگره آمریکا نیز ایستادگی کنیم.

وی درباره علل هجمه دشمن به سوی پاسداران انقلاب اسلامی نیز، گفت: بدون شک بخشی از اقتدار کنونی در کشور مرهون تلاش‌های پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح، بسیج و... است. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انگیزه‌های مکتبی خود بنا دارد در برابر زورگویان جهانی بایستد. برای مثال می‌توان شهید حججی را به عنوان نماینده این نوع از تفکر در داخل و خارج از کشور معرفی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قطعا آمریکا برای پیشبرد اهداف خود تلاش می‌کند به سپاه ضربه بزند، اما تهدیدات اخیر ترامپ نیز از سوی پاسداران انقلاب اسلامی به فرصت تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز فرصتی فراهم شده است که سپاه در سطح جهانی خود را معرفی کند و اعلام بدارد که چرا آمریکا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌ترسد. قطعا ریشه‌های مردمی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و نگرش استکبارستیزی آن می‌تواند عاملی شود تا سپاه در سطح جهانی معرفی شود.

کریمی قدوسی اظهار داشت: امروز جوانان مخلص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از امکانات داخلی کشور سوریه مدل بازسازی مناطق محروم در داخل کشور را پیاده می‌کنند، قطعا همین مدل می‌تواند به عنوان یک نماد خدماتی به جهان معرفی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با الگو معرفی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان داشت: مردمی بودن سپاه می‌تواند تبدیل به الگویی شود که تمام نیروهای مسلح در جهان به سمت مردمی شدن برود تا از گزند کودتاهای احتمالی و وابستگی‌ها به نظامات سلطه مصون بمانند./856/۳۰۲/ح

ارسال نظرات