۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۲۲۴۱
امروز در ساری؛

نشست ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قطب یک کشور برگزار شد

نشست ستاد همکاری های قطب آموزش و پرورش و حوزه های علمیه قطب یک کشور امروز در ساری برگزار شد.
ستاد همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نشست ستاد همکاری های قطب آموزش و پرورش و حوزه های علمیه قطب یک کشور امروز در ساری برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست که امروز در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد اعضای قطب یک این ستاد شامل استان های مازندران، تهران، شهرستان های تهران، قزوین، قم، گیلان، مرکزی و البرز حضور داشتند.

محمد شعبانی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این نشست با بیان این که ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه از سال 89 در راستای افزایش تربیت دینی دانش آموزان راه اندازی شده است، گفت: قطب یک این ستاد شامل هشت استان کشور به دلیل داشتن بیشترین جمعیت دانش آموزی از مهم ترین قطب های کشور به شمار می آید.

وی با بیان این که این نشست با هدف هم اندیشی و بررسی طرح های مختلف اجرایی در این زمینه برگزار شده است، افزود: در این نشست معاونان پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و معاونان تبلیغ حوزه علمیه قطب یک کشور برگزار شده است.

شعبانی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن تربیت دینی دانش آموزان، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را ظرفیت مناسبی برای تقویت مبانی دینی در دانش آموزان عنوان کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ضرورت اجرایی شدن طرح های ستاد همکاری در استان ها تصریح کرد: لازم است کلیه فعالیت های ستاد و دغدغه ها در شورای آموزش و پرورش استان به عنوان بالاترین نهاد ذیربط که با مدیریت استاندار است مطرح شود و به دنبال ارائه راهکار باشیم. 

وی با بیان این که حوزه و روحانیت ظرفیت بسیار بالایی جهت رشد اصول و مبانی دینی در میان دانش آموزان دارند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بالای حوزه علمیه در جهت تقویت مبانی دینی در مدارس بهره گیریم و ستاد همکاری ها می تواند این بسترها را به خوبی فراهم کند.

شعبانی با تأکید براین که تعامل و همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید از حالت شعاری به حالت اجرایی و عملیاتی برسد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک مجموعه علمی اثرگذار برای همکاری و تعامل با حوزه های علمیه آمادگی کامل دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که با همکاری معاونت تبلیغ حوزه های علمیه مازندران اعزام گروه های تبلیغی به مدارس استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر همه اعزام های گروه های تبلیغی و مبلغان دینی با همکاری و اعلام نظر حوزه علمیه انجام می شود.

شعبانی با اشاره به این که حوزه علمیه ظرفیت ارزشمندی برای تبلیغ مبانی دینی در دستگاه تعلیم و تربیت در اختیار دارد، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اثرگذار آموزشی آمادگی دارد از همه ظرفیت حوزه علمیه به منظور تقویت مبانی دینی در سطح مدارس به خوبی بهره گیرد.

وی همچنین به اقامه نماز جماعت در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 900 روحانی وظیفه اقامه نماز در دو هزار مدرسه استان را عهده دار هستند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در ادامه سخنان خود به اجرای طرح مدارس امین در استان اشاره کرد و با بیان این که این طرح بستر خوبی برای بهره گیری مناسب از ظرفیت های علمی و تبلیغی حوزه علمیه فراهم کرده است، افزود: تلاش خواهیم کرد از با برنامه ریزی مناسب بیشتر از ظرفیت طلاب و روحانیان در مدارس استفاده شود.

وی با بیان این که امروز جوانان و نوجوانان کشور هدف اصلی هجمه های فرهنگی دشمنان هستند، بیان داشت: روحانیت تنها قشری است که می تواند نسل جوان را از خطر هجمه های فرهنگی دشمنان مصون دارد.

شعبانی با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان خود را برای تضعیف مبانی دینی نسل جوان جامعه به کار گرفتند، گفت: با توجه به این که مدارس خط مقدم تربیت و پرورش نسل آینده کشور محسوب می شوند، برنامه ریزی به منظور تقویت مبانی دینی و انقلابی این نسل بسیار ضروری است.

وی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های دشمنان بر روی دانش آموزان است، افزود: دشمن تلاش می کند از سنین پایین باورهای دینی نسل آینده کشور را با استفاده از برخی ابزارهای انحرافی سست و متزلزل کند.

شعبانی با تأکید براین که خوشبختانه امروز ظرفیت های بسیار خوبی برای رشد و تقویت مبانی اعتقادی در میان دانش آموزان وجود دارد، گفت: حوزه های علمیه یکی از این ظرفیت های غنی هستند که در صورت بهره گیری صحیح از آن می توان به آینده نسل جوان اطمینان داشت.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در جامعه و تلاش برای گسترش این شبهات دینی و اعتقادی در میان دانش آموزان، افزود: امروز یکی از نیازهای مدارس ما پاسخگویی مناسب و مستدل طلاب و روحانیان به شبهات دینی دانش آموزان است.

شعبانی از روحانیت به عنوان قشری اثرگذار و تعیین کننده در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت تنها مجموعه ای هستند که می توانند در مسیر تقویت باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان جامعه به نهادهای آموزشی و تربیتی کمک کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد از همه ظرفیت های این مجموعه در جهت گسترش و تعمیق مبانی دینی در مدارس بهره گیرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توجه به اقامه نماز در مدارس از بسیاری آسیب های در حال گسترش جلوگیری می کند، گفت: زیباسازی و بهبود فضای فیزیکی نمازخانه های مدارس موجب افزایش گرایش دانش آموزان به نماز جماعت می شود.

شعبانی همچنین با بیان این که تعداد نمازخانه های مستقل مدارس استان هزار و صد مورد است، افزود: علاوه بر این 912 نمازخانه کلاسی است که دوره ای اقامه نماز می شود ضمن این که 441 نمازخانه هم چند منظوره است در حالی که مدارس ما نیاز به نمازخانه های مستقل دارد تا مربیان پرورشی بر روی آن تمرکز کنند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی و بستر سازی حوزه نماز و قرآن برنامه هایی نظیر اجرای سرود همگانی نماز و برپایی جشن عبادت متمرکز در مدارس  با هدف تقویت گرایش دانش آموزان به نماز و بهبود وضعیت نمازخانه ها، اجرا کرده است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات