۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۲۲۱۷

تروریست‌پروری اروپا در سوریه و عراق، هنوز در قاره سبز قربانی می‌گیرد

کمیسیون اروپایی در اطلاعیه‌ای اقدامات ضد تروریستی در شهرهای اروپایی را کافی ندانسته و برنامه عملی برای مقابله با این مسأله را ارائه داده است.
مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه اروپا بعد از حملات تروریستی اخیر در شهرهای مختلف این اتحادیه همچنان در وحشت به سر می برد و به دنبال راهکاری برای مقابله با این هیولای وحشتناک است.

در همین راستا روزنامه آلمانی «دی ولت»، امروز گزارشی را منتشر کرده است مبنی بر اینکه کمیسیون اروپایی اقدامات ضد تروریستی در شهرها ی اروپایی را کافی ندانسته و خواستار تشدید این گونه اقدامات در شهرهای اروپایی شده است.

کمیسیون اروپایی بر این باور است که شهرها و بخش های مختلف اروپا باید اقدامات بیشتری انجام دهند تا علیه حملات تروریستی از خود حمایت کنند.

به نوشته روزنامه «دی ولت»، کمیسیون اروپایی یک برنامه عملی برای حفاظت بهتر از فضاهای عمومی را ارائه می دهد. برای این منظور موانع ظریف و محرمانه و ابتکاری برای حمایت از شهرها بدون اینکه صورت وشکل باز آن ها تغییر کند پیشنهاد داده شده است.

به صورت ملموس و مشخص کمیسیون اروپایی یک برنامه جامع عملی برای حمایت بهتر از فضاهای عمومی را پیشنهاد می دهد که در 16 ماه آینده باید اجرایی شود.

کمیسیون اروپایی در اطلاعیهای که امروز منتشر می شود و روزنامه دی ولت درباره آن اطلاع رسانی کرده است نوشت که یکی از اقدامات مهم در این راستا به کارگیری موانع ظریف و محرمانه و ابتکاری است تا شهرها را بدون اینکه شکل و شمایل باز آن ها تغییر کند حمایت کنیم.

همچنین در این اطلاعایه آمده است که کمیسیون اروپایی می خواهد انجمن هایی را تاسیس کند که در آن مقامات محلی و منطقه ای و همچنین گردانندگان خصوصی مراکز خرید و اماکن ورزشی با هم دیدار کنند و با هم تبادل نظر کرده و از هم دیگر یاد بگیرند.

کمیسیون اتحادیه اروپا دلیل این تصمیمات خود را این طور توضیح داده که در زمینه تبلیغات و انتخاب اهداف، تروریست ها به طور فزاینده ای به سمت هدف قرار دادن فضاهای عمومی مانند مناطق پیاده رو و اماکن توریستی و مراکز حمل و نقل و مراکز خرید و میادین عمومی روی می آورند. در این مناطق، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار آسیب پذیرند.

کمیسیون اروپایی همچنین در این اطلاعیه خود درباره امنیت قطارها ابراز نگرانی کرده و این وسیله حمل و نقل را به دلیل اینکه تمام زیر ساخت های آن به صورت طبیعی باز است از اهداف پر خطر ارزیابی کرده و تاکید کرد که ما روی اقدامات بیشتری برای بهبود امنیت مسافران قطارها کار می کنیم. علاوه بر این باید یک ارزیابی خطر مشترک هم انجام شود.

به نوشته روزنامه «دی ولت»، کمیسیون اروپایی همچنین درباره حملات تروریستی با سلاح های شیمیایی و رادیوکتیو هشدار داده و در عین حال که احتمال این گونه حملات را پایین ارزیابی کرد اما تهدید آن را در مجموع در حال گسترش دانست. بر این اساس مدارکی وجود دارد که نشان می دهد برخی جنایتکاران یا گروه های تروریستی تصمیم دارند این گونه مواد را بدست آورده و سعی در استفاده از آن ها برای اهداف تروریستی کنند. از این رو آماده سازی برای این گونه تهدیدات باید تشدید شود.

در این راستا باید آموزش و تمرین افرادی مانند نمایندگان قانونی، سازمان های بهداشتی، حفاظت مدنی و یا حتی ارتش به عنوان اولین کسانی که به این گونه حملات پاسخ می دهند در نظر گرفته شود.

این تصمیمات کمیسیون اروپایی نشان از تقلای آن برای رهایی از هیولای تروریسم است که مقامات اروپایی همچنان در این باره هشدار می دهند.

حالا باید دید که آیا در آینده اجرایی شدن این تصمیمات کمیسیون می تواند امنیت بیشتر در مقابل حملات تروریستی را برای قاره سبز به ارمغان آورد./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات