۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۳۲۲۱۰

چند خبر از نشر هاجر

انتشار کتابهای سیما و سلوک قرآنی حضرت فاطمه(س)، صحيفه سجاديه در قطع جیبی، فرزندان شیطان، پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی، احکام نوپدید فقهی و شیوه های حکومتی حضرت سلیمان از تازه های نشر مرکز نشر هاجر هستند.
شش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا انتشار کتابهای سیما و سلوک قرآنی حضرت فاطمه سلام الله علیها، صحيفه سجاديه در قطع جیبی، فرزندان شیطان، پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی، احکام نوپدید فقهی و شیوه های حکومتی حضرت سلیمان از تازه های نشر مکز نشر هاجر هستند.

سیما و سلوک قرآنی حضرت فاطمه سلام الله علیها:

کتاب سیما و سلوک قرآنی حضرت فاطمه سلام الله علیها نوشته افسانه باقری دستجردی در سه فصل با عناوینی همچون «فاطمه سلام الله علیها در کلام وحی»، «تجلی آموزه های قرآنی در گفتار و احادیث فاطمی» و «تجلی آموزه های قرآنی بر اندیشه و رفتار فاطمی» تهیه و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

هر نکویی در عالم امکان را فضیلتی است که تا خداوند آن را بر بندگانش آشکار نسازد، پنهان و پوشیده خواهد ماند و آنچه در گنجینه عظیم قرآن موجود است، کوثری همچون فاطمه سلام الله علیها است که خداوند متعال نعمت خود را به ساکنان آسمان و زمین با دادن چنین کوثری به رسول خود تکمیل نمود.

کوثری که زمین از وجود مبارک او تا به حال خالی نمانده است. فاطمه و قرآن، دو سرمایه گرانبها و جاودانه اند که فرستاده خدا حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله آنها را به رسم اماتت از خود به یادگار در بین امتش به ودیعه نهاد.

فاطمه سلام الله علیها بانویی است که آیات بی شماری ثناخوان اوست که در عالم همتایی ندارد. همو که مصداق نورالله، مظهر اسماءالله، لیله القدر عارفان، شجره علم، رایحه شجره طوبی، ذکر کثیر، مظهر ذوی القربی بودن آن را قرآن بازگو می کند.

کتاب سیما و سلوک قرآنی حضرت فاطمه سلام الله علیها با شمارگان 500 نسخه و با قیمت 7500 تومان در 208 صفحه با قطع رقعی چاپ و روانه بازار شده است.

کتاب صحيفه سجاديه در قطع جیبی:

صحيفه سجاديه بستر رشد عقايد اسلامي و محكم كننده فرهنگ اسلامي و كتاب شناخت عرفان است. از جهت بلاغت به دنبال قرآن و سرچشمه ادب و آداب و راهي روشن براي شناخت ائمه اطهار و به خصوص امام سجاد ع است. هر كس آن را فرا بگيرد خود را از خطا در سخن و گفتار حفظ مي نمايد و هر كه به آن عمل كند نجات مي يابد.

پس چشمها مشتاق و قلمها شتابان و اديبان قصد كنندگان اين كتاب بايد باشند.

بررسی شیطان‌پرستی در کتاب فرزندان شیطان

کتاب «فرزندان شیطان» که به قلم سیدحسین اسحاقی نوشته شده است، دارای هفت فصل با عناوین شیطان در قاموس عرف و دین، دیرینه‌شناسی شیطان‌پرستی، گذری بر شیطان‌پرستی در ایران، آشنایی با معماران شیطان‌پرستی، موسیقی و شیطان‌پرستی، استفاده وسیع شیطان پرستان از نمادها و عوامل ترویج و مواجهه با شیطان‌پرستی است.

در فصل اول این کتاب عناوینی چون معنا و قلمرو شیطان‌پرستی، انواع شیطان‌پرستی، آیین و مناسک شیطان‌پرستی، مفهوم شیطان در ادیان الهی و نشانه‌هایی از کارهای شیطانی به چشم می‌خورد.

در فصل دوم مباحثی مانند اقسام شیطان‌پرستی، ابعاد شیطان‌پرستی لاوی، عقاید شیطان‌پرستی نوین، سیاست اسرائیل در رواج شیطان‌پرستی و معرفی کشورهای دارای گروه‌های شیطان‌پرستی مطرح شده است.

فصل سوم با عنوان شیطان‌پرستی در ایران ضمن معرفی چند گروه شیطان‌پرستی به موضوعاتی از قبیل تاریخچه، زبان و محل سکونت، کتاب‌های مقدس، نحوه ورود شیطان‌پرستی به ایران پرداخته شده است.

فصل چهارم که به آشنایی با معماران شیطان‌پرستی اختصاص دارد، اسحاق لوریا،‌ اسحاق لاپیرر، شابتای زوی و برخی دیگر به عنوان متفکران نام‌آشنای کابالا معرفی شده‌اند و مباحثی از جمله شرایط عضویت در کلیسای شیطان و گذری بر کتاب انجیل شیطانی ذکر شده است.

فصل پنجم این کتاب با عنوان موسیقی و شیطان‌پرستی در دو بخش ارائه شده است که بخش اول به آشنایی با انواع موسیقی‌های شیطان‌پرستان و بخش دوم به علل گرایش به این موسیقی اختصاص دارد.

فصل ششم کتاب فرزندان شیطان به استفاده وسیع شیطان‌گرایان از نمادها اختصاص دارد و در آن به نمادهای شیطان‌گرایان از جمله سر بزغاله یا باموفت، 666، صلیب وارونه، ابلیسک و صلیب شکسته یا چرخ خورشید اشاره شده است.

فصل هفتم این کتاب نیز با عنوان عوامل ترویج و مواجهه با شیطان‌گرایی، مباحثی از جمله هالیود در خدمت شیطان‌پرستی، علل گرایش به شیطان‌پرستی، راهکارهای مواجهه با شیطان‌پرستی و نقش نظام و آزوهای آن در مواجهه با شیطان‌پرستی را بررسی کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: شیطان‌پرستی یک مفهوم خودساخته نیست، یک تاریخ پشت سر دارد، بنابراین نباید مفهوم موسیقی رپ را که یک خاستگاه فرهنگ عامه آمریکایی آن هم از محله‌های فقیرنشین سیاه‌پوستان دارد، حمل بر شیطان‌پرستی کنیم. شیطان‌پرستی را باید آن گونه که هست شناخت نه با موجی از توهمات فانتزی و کمیک.

کتاب فرزندان شیطان در 228 صفحه رقعی به قیمت 70هزار ریال در شمارگان هزار نسخه منتشر شده است

پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی:

کتاب «پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی» نوشته محصومه ستوده در دو فصل پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی را برای مخاطبان تشریح کرده است.

رواج فرهنگ تجمل گرایی در میان مردم، امری ناپسند و ناشایست است. تجمل گرایی نه تنها از بعد فردی بلکه از بعد اجتماعی نیز زندگی انسان ها را تحت الشعاع قرار می دهد. در بعد فردی علاوه بر پیامدهایی که بر ارتباط انسان با خودش دارد زیان هایی نیز در ارتباط انسان با پروردگارش به دنبال دارد؛ بدین صورت که موجب غفلت از یاد خدا، یاد مرگ و قیامت می گردد و زمینه ارتکاب گناه، طغیان و سرکشی را فراهم می آورد. به طوری که انسان در مقابل حق حق و حقیقت ایستاده و مشمول خشم و غضب الهی می گردد، زیرا که در انجام وظایف فردی خویش کوتاهی نموده و با دنیاطلبی خود استعدادهای فردی و آرامش زندئگی خود را از دست داده است.

در بعد اجتماعی هم تجمل گرایی پیامدهایی در ارتباط انسان با جامعه و همچنین در ارتباط انسان با پروردگار دارد آن چنان که ارزش های دینی کمرنگ شده و معنویت در جامعه کاهش می یابد. معصیت و نافرمانی خداوند روز به روز افزایش  می یابد زیرا که در جامعه فقر، اسراف، چشم و هم چشمی، مدگرایی و تشریفات گسترش یافته و تهاجم فرهنگی رواج یافته و فساد و انحطاط اجتماعی در جامعه بی داد می کند و سرمایه های مادی نابود می گردد.

کتاب «پیامدهای فردی و اجتماعی تجمل گرایی» با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 5700 تومان در 128 صفحه با قطع رقعی چاپ و روانه بازار شده است.

احکام نوپدید فقهی:

این کتاب در دو بخش کلیات و قرآن و احکام مستحدثه فقهی تنظیم شده که بخش دوم کتاب دربردارنده چهار فصل «مصادیق  و نمونه های مسائل مستحدثه»، «تبیین قواعد و اصول عامه مسائل مستحدثه»، «پاسخ قرآن به مسائل نوپدید» و «پاسخ به سؤال ها و شبهه ها» است.

روش متعارف و مرسوم در طرح مسائل مستحدثه این است که همانند سایر مباحث فقهی ادله آن را بررسی کرده و در نهایت، یک نظر را انتخاب می کنند. البته پیش از ورود به این مسائل، بایستی قواعد کلیه، اصول عامه و مقدمات لازم مطرح شود، چارچوب ها و استخوان بندی ان شکل گیرد و قالب های مناسب آن مهیا و سپس در سایه آن به بررسی تک تک مسائل مستحدثه و جدید پرداخته شود.

بی شک، این روش مفیدتر، بلکه گام مهمی در این مباحث فقهی نو، محسوب شده و راه را برای استنباط احکام شرعی هموارتر می سازد.

کتاب احکام نوپدید فقهی با شمارگان 500 نسخه و به قیمت 3200 تومان در 88 صفحه و با قطع رقعی چاپ و روانه بازار شده است.

شیوه های حکومتی حضرت سلیمانپ(ع):

شناسه خبر : 48817

کتاب شیوه های حکومتی حضرت سلیمان علیه السلام نوشته الهام رضاپوردرویش است و در مقدمه این کتاب می خوانیم: «بشر در طول تاریخ نیازمند چراغ راهی است تا او را از ظلمت ها و تاریکی ها برهاند و در نور و روشنایی قرار بدهد. این چراغ می تواند به عنوان کتب الهی آسمانی باشد و هم می تواند انسان های شایسته و برگزیده از جانب خالق انسان ها در میان آنها باشد.

آنچه که مهم است وجود راهنمایی است برای بشر که هیچ وقت بشر از آن بی نصیب نبوده و خداوند متعال در این رابطه دریغ ننموده، آنچنان که در قرآن فرموده است: «و ما برای هر قومی هادی و راهنمایانی فرستاده ایم».

همه پیامبران الهی در تمام ابعاد زندگیشان برای همه بشر الگوی مناسبی بودند تا بشر در مسیر زندگی به راحتی بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد و بتواند سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین نماید. خداوند متعال در قرآن کریم به اسوه و الگو بودن حضرت ابراهیم علیه السلام و همراهانش و وجود نبی مکرم اسلام تصریح نموده است».

این کتاب در چهار فصل با عناوینی همچون «تبارشناسی حضرت سلیمان علیه السلام»، «فضایل و ویژگی های حضرت سلیمان علیه السلام»، «شاخصه های حکومت حضرت سلیمان علیه السلام» و «معیارهای مدیریتی حضرت سلیمان علیه السلام» تهیه و تنظیم شده است.

آنچه که در این اثر به آن پرداخته می شود بررسی ابعاد مختلف زندگی و حکومت حضرت سلیمان از منظر آیات و روایات می باشد. اثر حاضر دربرگیرنده موضوعاتی تفسیری، روایی، تاریخی، اخلاقی و اجتماعی و ... برای اقشار مختلف جامعه است.

کتاب شیوه های حکومتی حضرت سلیمان علیه السلام با شمارگان 500 نسخه و به قیمت 3200 تومان در 88 صفحه با قطع رقعی روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتابها می‌توانند با شماره تلفن های 4-02537842543 تماس گرفته و یا به نشانی قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه1 واحد 114 مراجعه کنند./925/ پ204/ش

ارسال نظرات