۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۳۲۲۰۱
۲۷ مهرماه؛

سومین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی برگزار می شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: سومین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی ۲۷ مهرماه با حضور مسؤولان استانی و کشوری در سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.
کمیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سومین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی 27 مهرماه سال جاری با حضور مسؤولان استانی و کشوری در سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

وی گفت: استاندار خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانداران و روحانیان و ائمه جمعه استان در اجلاس استانی نماز حضور خواهند داشت.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: در اجلاس استانی نماز از 10 نفر از فعالان نماز و 30 دستگاه اجرایی استان که در زمینه اقامه نماز فعالیت داشتند تقدیر می شود.

حجت الاسلام کمیلی تصریح کرد: همچنین در جهت تبلیغ و ترویج اقامه نماز کانال های قرار 17، صدف ویژه بانوان و نیک ویژه کودکان به صورت کشوری در فضای مجازی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: کانال استانی سفیران نماز در خراسان جنوبی ایجاد شده است و رابطین دستگاه های اجرایی در زمینه تبلیغ و ترویج اجلاس استانی نماز فعالیت دارند.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به طرح سفیران صبح در استان، خاطرنشان کرد: طرح سفیران صبح برای تبلیغ نماز جماعت در مساجد سطح استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام کمیلی اظهار کرد: در راستای این طرح سال گذشته 60 مورد نماز صبح و امسال نیز 10 مورد نماز صبح در مساجد استان احیا شد.

وی با بیان اینکه در مجموع نماز صبح در بیش از 230 مسجد سطح استان اقامه می شود، افزود: برگزاری 50 نشست دانشجویی و دانش آموزی، اجرای طرح سلامت معنوی، برگزاری دوره های آموزشی ویژه زوج های جوان، برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان سوم ابتدایی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری 50 گفتمان مطهر ویژه مدارس در استان از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز در طول سال بوده است.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: همچنین اجلاس سراسری نماز آذرماه سال جاری در استان هرمزگان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا اواسط آبان ماه ارسال کنند.

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه شرط پذیرش و قبولی تمام عبادت ها در نماز است و اگر نماز در درگاه خداوند پذیرفته نشود سایر اعمال ما مردود است، تصریح کرد: با اقامه نماز در جامعه بسیاری از دغدغه های فرهنگی و اجتماعی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها نیز می توانند در زمینه اطلاع رسانی نقش مفیدی داشته باشند، افزود: امروز فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و باید از فضای مجازی در جهت نشر فریضه نماز و امر تبلیغ به بهترین شکل استفاده کرد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات