۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۳۲۱۹۳
آیت الله شفیعی:

سخنان امام راحل برگرفته از قرآن کریم بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عمده کار و سخنان امام راحل معمولی، همگانی، نرم و به زبان ساده بود و اگر کسی به خوبی به سخنان امام(ره) گوش دهد زود متوجه خواهد شد که فرمایشات امام راحل همه برگرفته از قرآن کریم بود.
آیت الله شفیعی آیت الله شفیعی آیت الله شفیعی آیت الله شفیعی آیت الله شفیعی آیت الله شفیعی آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آموزشیاران پایور قرآن کریم سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزرستان امروز سه شنبه 25 مهرماه با آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدارد کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به حاضران در این برنامه، اظهار داشت: آموزش دادن قرآن کریم که سراسر سرشار از نور و معنویت است بسیار هدف مقدس و ارزشمندی به شمار می آید.

آیت الله شفیعی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال شرط قبولی همه اعمال را وجود تقوا اعلام کرده است که بدون تقوا هیچ عملی مورد قبول پروردگار عالم نیست.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره رعایت تقوای الهی، گفت: در قرآن کریم آمده است(انما یتقبل الله من المتقین) یعنی جز این نیست که خداوند متعال اعمال را تنها از اهل تقوا می پذیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تفاوت چهره ها و گویش ها و دیگر تفاوت های ظاهری، تنها تفاوت های بسیار جزئی میان همه انسانهاست و به حساب نمی آید؛ آنچه که مورد قبول پروردگار است و در حقیقت حساب می آید، اسلام، مذهب، انقلاب و ولایت است.

این عالم دینی ابراز داشت: اگر تعارضی میان ظواهر انسان و اصل های اسلام و مذهب و انقلاب و ولایت مداری پیش بیاید، به طور قطع این اسلام، مذهب، انقلاب و ولایت مداری است که اصل است نه تفاوت چهره ها و نژادها.

آیت الله شفیعی با تاکید بر رعایت تقوا در جامعه، بیان داشت: در قرآن کریم به علاوه آن اصل هایی که اشاره کردیم، اصل مهم دیگر تقوا، حفظ مصونیت نفس از اطاعت شیطان و خویشتن داری از گناه است که متمم و تکمیل کننده آن اصل های اسلام، مذهب، انقلاب و ولایت است؛ یعنی همه کارها باید زیر سایه تقوا انجام گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ممکن است کسی مسلمان و شیعه و نیز انقلابی هم باشد، اما خدایی ناخواسته تقوا را رعایت نکند، به طور قطع این رعایت نکردن تقوای وی مانع دیگر اعمال او خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر عملی دو بعد دارد، بعد صحت و دومی بعد قبولی است.

آیت الله شفیعی افزود: بعد صحت یعنی صحیح بودن عمل مطابق رساله و مطابق فتوای مراجع تقلید، اما در عین صحیح بودن اعمال احتمال رود که مورد قبول قرار نگیرد که باید سعی کنیم اعمالمان با تقوای الهی مورد قبول پروردگار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: قبولی عمل به معنای آن است که خداوند عمل ما را قبول کند و از عمل ما راضی باشد و نیز عملی باشد که ما را به خداوند متعال نزدیک کند.

مولف کتاب بیان و تبیان در علوم قرآن در ادامه اظهار داشت: نتیجه می گیریم که هر عمل قبولی صحیح است، اما هر عمل صحیحی مورد قبول نیست و سعی کنیم بیشتر به قبولی عمل تاکید داشته باشیم تا صحت عمل.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: سپاه و بسیج و حتی ما روحانیان وظیفه و مسؤولیت بیشتری از مردم عادی داریم که باید مراقب اعمالمان باشیم؛ هرچند اینکه همه آحاد مردم وظیفه های خودشان را دارند، اما برخی از آحاد جامعه، مسؤولیت ها و وظایف مهم تری در جامعه دارند.

آیت الله شفیعی با اشاره به اهمیت قرآن از منظر امام خمینی(ره)، ابراز داشت: عمده کار و سخنان امام راحل معمولی، همگانی، نرم و به زبان ساده بود و اگر کسی به خوبی به سخنان امام خمینی گوش دهد زود متوجه خواهد شد که فرمایشات امام راحل همه برگرفته از قرآن کریم بود.

وی در پایان بیان داشت: در حال حاضر، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید سراسر سخنانشان برگرفته و نشأت گرفته از قرآن کریم و کلام الله مجید است و به نوعی این عزیزان قرآن آموز هستند.

گفتنی است، در پایان این برنامه، نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله شفیعی اقامه شد./9453/پ202/ب1

ارسال نظرات