۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۳۲۱۵۲
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه:

طلبه باید انقلابی و در تقابل با نظام استکبار باشد

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیان این که وظیفه طلاب، روحانیت به ویژه مدیران حوزه های علمیه این است که نسبت به اتفاقات عالم بی تفاوت نباشند،‌گفت:‌ طلبه باید انقلابی و در تقابل با نظام استکبار باشد
حجت الاسلام قاسم خانی

حجت الاسلام حجت قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای(ره) در حاشیه تجمع اعتراضی طلاب به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: وظیفه طلاب، روحانیت به ویژه مدیران حوزه های علمیه این است که نسبت به اتفاقات عالم بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه به وظیفه طلاب در مسایل سیاسی، گفت: نباید رسیدن به علم و معنویت طلاب را از مسائلی که در جهان اتفاق می افتد غافل کند، طلبه باید ظلم ستیز باشد و در برابر استکبار بایستد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای(ره) ارومیه، افزود: طلاب باید نسبت به جریاناتی که در عالم می گذرد آگاه باشد و عکس العمل مناسب را در وقت مناسب بروز دهند و نشان دهد که امت اسلام به ویژه طلاب بیدار هستند و مدافع و پشتیبان انقلاب و ولایت اند.

وی این تجمعات را پاسخی برای یاوه گویی های آمریکا و رییس جمهور دیوانه این کشور دانست و تصریح کرد: تجمع اعتراضی طلاب دلگرمی برای دلسوزان نظام، سپاهیان مدافع حریم ولایت و نیروی های انقلابی است و حمایتی از مقاومت در منطقه است.

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه خروجی حوزه های علمیه باید دارای چهار شاخص مهم باشد، گفت: طلبه شاخص و تراز امروز طلبه ای است که هم عالم باشد، ربانی باشد، کار آمد و انقلابی باشد، این چهار شاخص رکن اساسی طلبه امروزی است.

وی تصریح کرد: اگر این چهار شاخص باشد موفق هستیم و هر شاخصه ای نباشد موفق نخواهیم بود، اساس حوزه های علمیه بر علم استوار است، بنابراین در نخستین وهله طلبه باید عالم باشد، تقوا نیز اگر مفقود شود طلبه به معنای واقعی طلبه نخواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای (ره) ارومیه با تأکید بر مسأله کارآمدی در طلاب و محصلان دینی، گفت: تلاش ما تربیت طلبه در مسیر اهداف مقدس جمهوری اسلامی است که به دست امام راحل شکل گرفت و به دست رهبر معظم انقلاب تداوم یافت؛ از این رو طلبه باید انقلابی و در تقابل با نظام استکبار باشد./۸۵۴/ت302/ب1

ارسال نظرات