۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۳۲۱۴۲
آیت الله نوری همدانی:

جهاد راه رهایی محرومان از سلطه ستمگران است

حضرت آیت الله نوری همدانی جهاد را راه رهایی محرومان و مستضعفان از سلطه ستمگران دانست و گفت: قدرت ایمان، اخلاص، شجاعت و عشق به شهادت رمز پیروزی جبهه اسلام است.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار مربیان عقیدتی سیاسی و نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت جهاد، عنوان کرد: جهاد یکی از موضوعاتی است که در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: اسلام دشمنان فراوانی دارد و غیر از جهاد هیچ راهی برای برخورد با آنها وجود ندارد چرا که آنها به استدلال و منطق توجهی ندارند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند در قرآن شرط هایی را برای جهاد ذکر کرده است که اولین شرط آن این است که جهاد با نیت خدایی و «فی سبیل الله» است.

وی اجرای جهاد زیر نظر پیامبر(ص)، امام معصوم و یا نایب امام را از دیگر شرط های جهاد دانست و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند که جهاد در صورتی صحیح است که زیر نظر یک پیشوای عادل صورت گیرد که یا پیامبر، یا امام معصوم و یا نایب و قائم مقام امام معصوم باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: در نبود امام معصوم، باید این خلأ توسط فقیه عادل، مدیر، مدبر، شجاع و زمان شناس پر شود که در زمان ما حضرت آیت الله خامنه ای این وظیفه را به خوبی انجام می دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: حمایت از مستضعفان و تلاش برای نجات محرومان از زیر سلطه ستمگران دیگر شرطی است که در جهاد باید مدنظر داشت.

وی تأکید کرد: جهاد برای اجرای عدالت دیگر شرطی است که پیش روی مجاهدان قرار دارد و در شرایطی که در دنیا همواره ستمگران و جباران به دنبال استعمار محرومان هستند، باید شرایط عاشورایی به وجود آورده و برابر سلطه گران قیام کرد.

این مرجع تقلید ابراز کرد: مردم ما باید وصیت نامه امام(ره)، صحیفه نور و دفتر تبیان که مجموعه سخنان امام است را به عنوان کتاب های بالینی مورد توجه قرار دهند و خط انقلاب را از این طریق دنبال کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اظهار کرد: همواره جبهه اسلام در برابر کفر و نفاق از تعداد کمتری برخوردار بوده است اما قدرت ایمان، اخلاص، شجاعت و عشق به شهادت سبب شده تا جبهه اسلام بر دشمن غالب شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: شیر بچه های شجاع و قوی حزب الله بارها دشمن صهیونیستی را شکست داده اند و اگر با همین اتحاد، شجاعت و اخلاص به راه خود ادامه دهند، اسرائیل را نابود می کنند. /872/۲۰۲/ح

ارسال نظرات