۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۳۲۱۲۸
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر ساوه:

آمریکا با راه اندازی مذاکرات مجدد، امتیازات بیشتری را می خواهد

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با بیان اینکه بهانه آوردن آمریکا، برای پاره کردن برجام باج خواهی است، گفت: آمریکایی ها قصد دارند با راه اندازی مذاکرات مجدد، امتیازات بیشتری را نصیب خود کنند.
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه

حجت الاسلام محمد سبزی مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بهانه آوردن آمریکا برای پاره کردن برجام را  باج خواهی دانست و بیان کرد: آمریکایی ها قصد دارند با راه اندازی مذاکرات مجدد، امتیازات بیشتری را نصیب خود کنند.

بی اعتمادی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا درس بزرگ برجام بود

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(ع) ساوه با اشاره به برجام و سلب امتیازات ارزشمند از جمهوری اسلامی ایران، گفت: برجام، دستاوردی جز از دست دادن امتیازات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، همچون بتن ریزی قلب رآکتور هسته ای اراک، از بین رفتن سانتریفیوژها در انبار و عقب ماندن ازغنی سازی اورانیوم نداشت.

حجت الاسلام سبزی درس از برجام را بی اعتمادی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا دانست و بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نباید دوباره به دشمن اعتماد کرده و پای میز مذاکره بنشیند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در رابطه با دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، تشریح کرد: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، آمریکا با ترفندها و روش های گوناگون با ایران دشمنی کرده است و تا زمانی که به دستورات قرآن کریم و فرامین ولایت عمل کنیم دشمن موفق به پیشروی در بطن جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد. 

وی افزود: مشکل تحریم جمهوری اسلامی ایران، نه تنها با برجام حل نشد بلکه شدیدتر نیز گردید و با افزایش سلطه گری دشمن تا تهدید  سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به تحریم در زمینه موشکی پیش رفت.

موشکافی مسائل نظامی سپاه پاسداران هدف ترامپ است

حجت الاسلام سبزی هدف از سخنان اخیر ترامپ را برگزاری مذاکره ای دیگر برای موشکافی مسائل نظامی، موشکی و هسته ای سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و سخنان کوبنده و قاطع فرمانده سپاه، می توان مقتدرانه در مقابل استکبار ایستادگی کرد و از تهدیدات همیشگی دشمن سلطه گر که با هدف تضعیف روحیه داخلی ایران اسلامی صورت پذیرفته مقابله کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه خاطر نشان کرد: بر خلاف نظر دیگر ملت ها که ترامپ را دیوانه می پندارند، رییس جمهور حال حاضر آمریکا بسیار هوشمند و عاقل است.

حجت الاسلام سبزی ساوه به خطر جدی جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا اشاره و تشریح کرد: آمریکا با آگاهی از خطر جمهوری اسلامی ایران برای از بین بردن منافع خود به برنامه ریزی برای تضعیف قدرت جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

اعتماد مجدد به آمریکایی ها اشتباه است

وی به هوشیار بودن ملت ایران تاکید کرد و افزود: ملت ایران اسلامی باید هوشیار بوده، وظایف خویش را در قبال دشمن به خوبی انجام دهند، با عمل به توصیه قرآن مقاوم باشند و بدون هیچ هراسی از دشمن برنامه های خود را دنبال کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در رابطه با فرصت مجدد مذاکره و اعتماد به آمریکا، بیان کرد: ما نباید دوباره به آمریکا اعتماد کنیم، اعتماد به آمریکا نتیجه ای جز از دست دادن منافع ملت ایران در بحث هسته ای نداشت.

پیشروی نکردن از خط قرمزهای نظام و انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام سبزی وظیفه مسؤولان جامعه اسلامی را توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: وظیفه مسؤولان توجه و گوش سپاری به فرامین رهبر معظم انقلاب و پیشروی نکردن از خط قرمزهای نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این که امروزه خلق و خوی درندگی و دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران برای مردم و مسؤولان کاملا مشهود است، تاکید کرد: امروز تمام اقشار جامعه اسلامی باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه، تشریح کرد: مسؤولان باید بدانند که ما رهبری حکیم، عالم به زمان و دشمن شناس داریم که پتانسیل داخلی کشور و ظرفیت ملت را دانسته و اقتصاد مقاومتی را تعریف می کند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه  با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره بقره، تشریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «ولن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم» یهود ونصاری هرگز از تو راضی نمی شوند، مگر آنکه از کیش آنان پیروی کنی.

روحیه حماسی جوانان جمهوری اسلامی ایران اسلامی

حجت الاسلام سبزی به ظرفیت و روحیه حماسی جوانان جمهوری اسلامی ایران اسلامی اشاره و تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید، با ظرفیت و روحیه حماسی جوانان خود به شکل قاطع در مقابل دشمنان ایستادگی کند و با تقویت بنیه دفاعی، از آمریکا و غرب هراسی نداشته باشد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: تا زمانی که روحیه شهادت طلبی و ایثار در میان جوانان جامعه اسلامی وجود داشته ب و سپر مقاومی همچون ولایت فقیه حافظ کشور و ملت ایران باشد؛ به تبعیت از هشت سال جنگ تحمیلی با افزایش قوای نظامی و تقویت بنیه دفاعی در مقابل تمام جهان باقدرت ایستادگی خواهیم کرد. 

وی با تاکید بر این نکته که امروزه مهمترین جنگ؛ جنگ اقتصادی است، بیان کرد: بهترین راه ایستادگی در مقابل جنگ اقتصادی، عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است که باید آن را جدی گرفته و پیگیری کنیم. 

حجت الاسلام سبزی عنوان کرد: ما باید در اقتصاد مقاومتی به مردم و سرمایه گذاران داخلی اعتماد کرده، با تکیه بر نیروهای جوان به خودکفایی برسیم، در مسائل فرهنگی و اعتقادی اهتمام ورزیده و در دولت، آموزش و پرورش و میان آحاد مردم جامعه اسلامی، روحیه ایثار و از خود گذشتگی را گسترش دهیم، با این مولفه ها همیشه پیروز بوده و زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده خواهیم کرد.

سپاه مدافع ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با بیان این که سپاه یک نیروی نظامی نیست، گفت:  امام خمینی رحمت الله علیه فرمود:«وظیفه سپاه این است که از نظام اسلامی دفاع کند».

حجت الاسلام سبزی ادامه داد: سپاه مدافع ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و خدماتی را در زمینه های فرهنگی(تربیت نیروهای انقلابی در حلقه های صالحین) و نظامی ارائه می دهد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)  در ادامه بیان کرد: سپاه جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین حامی نظام در متن جمهوری اسلامی ایران است و امروز با اقتدار در زمینه های نظامی و منطقه ای در سراسر جهان مطرح است./842/ت302/ب1

ارسال نظرات