۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۱۱۷

اخبار کوتاه از دنیای نشر

اهدای ۲۶۰۰ جلد کتاب نفیس به کتابخانه ملی، رونمایی از کتاب «ایران و جمهوری‌های قفقاز جنوبی» و برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرهای شهرکرد و گرگان از عناوین اخبار کوتاه هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اهدای۲۶۰۰ جلد کتاب نفیس به کتابخانه ملی، رونمایی از کتاب «ایران و جمهوری‌های قفقاز جنوبی» و برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرهای شهرکرد و گرگان از عناوین اخبار کوتاه هستند.

 ۲۶۰۰ جلد کتاب نفیس به کتابخانه ملی اهدا می‌شود

 آئین رونمایی از منابع اهدایی دکتر سید‌عباس فاضلی، سه‌شنبه ۲۵ مهر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

دکتر سید‌عباس فاضلی، فارغ‌التحصیل رشته شیمی از دانشگاه شیمی سوییس و موسس مركز تحقيقات بيوشيمي و محيط زيست كشور است.

دکتر فاضلی با توجه به علاقه فراوانی که به کتاب و نسخِ نفیس و کمیاب از اوان جوانی داشتند، در طول چند دهه به جمع آوری آثار با ارزش چاپی پرداختند و موفق به تهیه مجموعه‌ای بسیار غنی از کتاب‌های نفیس به زبان‌های اروپایی شدند که تعداد آن‌ها بالغ بر دو هزار و 600 جلد می‌شود.

این مجموعه طی تفاهمنامه‌ای که روز سه شنبه به امضای دکتر فاضلی و دکتر امیرخانی معاون کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می‌رسد، در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قرار خواهد گرفت.

این آئین ساعت 10 صبح در سالن فرهنگ مرکزهمایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

کتاب «ایران و جمهوری‌های قفقاز جنوبی» رونمایی می‌شود

نشست رونمایی و معرفی کتاب مجموعه مقالات «ایران و جمهوری‌های قفقاز جنوبی» به کوشش و ویراستاری علمی ولی کوزه‌گر کالجی، عضو شورای علمی موسسه مطالعات ایران و اوراسیا‌(ایراس) و با مشارکت نویسندگان ایرانی، ارمنی، آذری و گرجی  به تازگی از سوی انتشارات «ایراس» منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

آئین رونمایی از این کتاب در جلسه‌ای با حضور و سخنرانی دکتر فرهاد عطایی، استاد روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و با حضور برخی از نویسندگان این مجموعه و اعضای شورای علمی موسسه ایراس برگزار می‌شود.

دکتر فرهاد عطایی، استاد روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران و با حضور برخی از نویسندگان این مجموعه و اعضای شورای علمی موسسه ایراس در این نشست حضور دارند.

کتاب مجموعه مقالات «ایران و جمهوری‌های قفقاز جنوبی» آئین رونمایی و معرفی کتاب مجموعه مقالات «ایران و جمهوری‌های قفقاز جنوبی» به کوشش و ویراستاری علمی ولی کوزه گر کالجی، عضو شورای علمی موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) و با مشارکت نویسندگان ایرانی، ارمنی، آذری و گرجی به تازگی از سوی انتشارات ایراس منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

این نشست دوشنبه(۲۴ مهر) ساعت ۱۶ در موسسه ایراس به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه امینی، پلاک 2، واحد 6 برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب شهرکرد فردا افتتاح شد

دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان چهار‌محال بختیاری با حضور 419 ناشر از سراسر کشور و عرضه 46 هزار و 943 عنوان کتاب در شهرکرد افتتاح شد.

دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان چهارمحال و بختیاری از 24 تا 29 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرکرد برگزار می‌شود. 419 ناشر از سراسر کشور در 200 غرفه 46 هزار 943 عنوان کتاب را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

30 ناشر از استان به‌صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند. برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند بخش فروش متمرکز کتاب‌های 41 ناشر را عرضه می‌کند. مبلغ 550 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با تخفیف 20 درصدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 رونمایی از کتاب‌های ناشران استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی، معرفی کارآفرینان برتر حوزه فرهنگ و هنر، نشست‌های نقد و بررسی شعر، شب شعر عاشورایی با حضور عبدالجبار کاکایی، نشست فرهنگ عاشورا، جشن امضاء کتاب، ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان و قصه‌گویی و داستان‌نویسی برای کودکان از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان چهارمحال و بختیاری است.

 موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مجری برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی است. این نمایشگاه‌ها با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 گلستان میزبان ۴۹۸ ناشر از سراسر کشور

 موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از افتتاح نمایشگاه کتاب گلستان با حضور ۴۹۸ ناشر از سراسر کشور خبر داد.

سیصد و سی و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی و یازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان عصر امروز به مدت 6 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان افتتاح می‌شود.

 در یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گلستان 498 ناشر از سراسر کشور 52 هزار 693 عنوان کتاب را در 263 غرفه در معرض دید عموم قرار می‌دهند. از استان گلستان 19 ناشر به‌صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند و برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند بخش فروش متمرکز کتاب‌های 37 ناشر را عرضه می‌کند.

 مبلغ 550 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف 20 درصدی از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد؛‌علاوه براین 8 کتاب‌فروشی منتخب گرگان نیز در این دوره از نمایشگاه همکاری دارند و تا 15 روز بعد از برگزاری بُن‌های توزیعی در نمایشگاه در این کتاب‌فروشی‌ها اعتبار دارد و مخاطبان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 رونمایی و جشن امضاء کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه اقتصاد نشر، آسیب‌های اجتماعی، کارآفرینی، کارگاه خوشنویسی، کتاب‌‌های شعر عاشورایی، اجرای نمایش، اجرا تعزیه، نشست با اهالی قلم استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شاهنامه‌خوانی، ایستگاه سرگرمی و نقاشی برای کودکان و قصه‌گویی ازجمله برنامه‌های جنبی است که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان گلستان از 25 تا 30 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان از ساعت 9 تا 12 و 15 و 30 دقیقه تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است./۹۹۸/دپ۲۰۴/ش

ارسال نظرات