۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۲۰۹۹
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

اندیشکده‌های صهیونیستی پشتوانه رفتار ترامپ هستند/ تزویر ترامپ در ادعای کمک به ملت ایران مخاطبی نیافت

اسلامی با تعجب آمیز خواندن اعلام درخواست ترامپ برای مذاکره در بحث صنعت موشکی ایران، گفت: آمریکا برخلاف تعهدات خود به نوسازی زرادخانه اتمی دست زده ؛ اگر قرار بر مذاکره هم باشد باید آمریکا در مقام پاسخگویی و ما در مقام مطالبه باشیم.
محمد مهدی اسلامی

محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارزیابی برخورد رییس جمهور در برابر یاوه‌گویی ترامپ، گفت: پاسخ سریع رئیس جمهور به ترامپ، حاوی این پیام بود که ایران آمادگی بالایی در واکنش سریع به حرکات احمقانه‌ از سوی آمریکا را دارد.

وی با تقدیر از کنار گذاشتن برخی اختلافات از سوی اغلب نخبگان سیاسی و نمایش وحدت کلمه مقابل دشمن، افزود: در کلام ترامپ نمادهایی بود که نشان می‌داد او روی برخی شکاف‌های سیاسی ایران حساب باز کرده است؛ پاسخ یکصدا و منسجم سلایق گوناگون به رییس جمهور آمریکا موجب از بین رفتن طمع دشمن و اقدامی در راستای منافع ملی است.

اسلامی با تعجب آمیز خواندن اعلام درخواست درباره مذاکره در موضوع صنعت موشکی ایران، تصریح کرد: ایران هیچ‌گاه جز برای دفاع از موشک خود بهره نبرده است، اما آمریکا بارها از موشک‌های خود برای تجاوز به سرزمین دیگر کشورها استفاده کرده و برخلاف تعهدات خود به نوسازی زرادخانه اتمی در دوره اوباما دست زده است؛ اگر قرار بر مذاکره هم باشد باید آمریکا در مقام پاسخگویی و ما در مقام مطالبه باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با یادآوری اینکه به اذعان ترامپ، داعش ساخته آمریکا است، افزود: آنچه موجب ناکامی داعش در مناطق اشغالی شد، قدرت ایران بود و این موضوع سبب خشم مؤسسان آن است، بهانه گیری از صنعت موشکی ایران و حمایت ایران از مظلومان منطقه، برای برداشتن سد بزرگ در برابر سلطه جویی‌های آنها در غرب آسیا است.

با دیپلماسی عمومی، افکار جهان را علیه آمریکا بسیج کنیم

وی افزود: بهترین راهکار، خروج از انفعال و آغاز یک هجمه دیپلماتیک به آمریکا است، ارتش آمریکا عامل جنایات متعدد علیه ملت ایران و دیگر ملل جهان بوده است، زیرا از سلاح‌های نامتعارف در جنگ‌های متعدد استفاده کرده و جنایت‌های جنگی متعددی را مرتکب شده است، لازم است با دیپلماسی عمومی، افکار عمومی جهان را علیه آمریکا بسیج کرد و به ترامپ یادآوری کرد که ما تنها به شعار « مرگ بر آمریکا» در داخل ایران اکتفا نمی‌کنیم.

اسلامی ابراز داشت: هدف از ایران هراسی جلوگیری از تکثیر الگوی آزادگی و مقاومت در برابر سلطه جویی است، بهترین دفاع برای امروز کشور، حمله به همان نقطه مورد هراس آمریکا است؛ یعنی تلاش مضاعف برای بیدار کردن ملت‌ها و تقویت جبهه مقاومت در سراسر جهان.

امید به تداوم حمایت‌ها از سوی اروپا نداشته باشیم

وی با تأیید ضرورت بهره گیری از فرصت‌هایی مانند حمایت برخی دولت‌های اروپایی در این مقطع، خاطرنشان کرد: نباید این حمایت‌ها را مطلق فرض کرد و با در نظر گرفتن اهداف و راهبردهای آنها می‌توان فهمید که حمایت‌های فعلی صرفاً به امید برخی منافع اقتصادی است اما اروپا اثبات کرده است که بازار مصرف آمریکا را رها نمی‌کند و از این رو، نمی توان امید به تداوم این نوع حمایت‌ها داشت و باید منتظر بود با برخی تغییر روش‌ها، شاهد همراهی اروپا با آمریکا در مقابل ایران باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تناقضات گفتاری ترامپ که در فرازی، کل مردم ایران را تروریست می‌نامد و در سخنی ادعای کمک به مردم ایران می‌کند، گفت: تزویر ترامپ در ادعای کمک به مردم ایران به حدی آشکار است که هیچ مخاطبی نیافت. ترامپ خواستار تحریم اقلامی است که صرفاً برای مردم کاربرد دارد و هیچ کاربرد نظامی ندارد. مگر تحریم هواپیماهای مسافربری آیا دستاوردی جز کشته شدن مردم عادی در سوانح هوایی دارد؟!

وی در پایان با غیرصحیح دانستن تفکیک ترامپ از حاکمیت آمریکا، خاطرنشان کرد: اگر چه ترامپ رویکردی عوام گرایانه برای جذب مخاطبان خاص دارد؛ اما رفتار او متکی به پشتوانه اندیشکده‌های صهیونیستی است و این اتاق فکرها برآیند رفتاری او را در مسیر تلاش برای حفظ آمریکا به عنوان قدرت برتر جهان طراحی می‌کنند که گاه اقتضای رفتارهایی دارد که جز از شخصیتی همچون ترامپ امکان بروز نمی‌یافت./966/۳۰۲/ح

ارسال نظرات