۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۳۲۰۹۰
معاون فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

ائمه جمعه منادیان ایمان و تبلیغ هستند

معاون فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از ائمه جمعه به عنوان منادیان ایمان و تقوا یاد کرد و گفت: با بصیرت بخشی و تبلیغ و آگاه سازی باید تلاش کرد که کانون خانواده را در برابر هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمن مصون ساخت.

خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ابوالفضل موسوی دامغانی، معاون فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در همایش ائمه جمعه استانهای خوزستان، کرمانشاه، همدان و ایلام به میزبانی استان لرستان که با محوریت مبانی تحکیم خانواده اسلامی در سالن همایش کمیته امداد لرستان برگزار شد، گفت: موضوع خانواده که از محبوبترین کانون می باشد و امروز مورد هدف دشمنان قرار گرفته است، باید همه توان خود را به کار گرفت تا این بنای انسان ساز را در برابر هجمه های دشمنان مصون ساخت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در دوران مختلف برنامه های فراوانی به کار گرفتند تا در زمینه های متفاوت به نظام جمهوری اسلامی و کانون خانواده ها ضربه بزنند، افزود: باید در برابر این هجمه ها هوشیار بود و جلوی رواج توطئه های فرهنگی گرفته شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دشمنان در زمینه های مختلف همچون دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، مراکز آموزشی، دانشگاهی و فرهنگی برنامه ریزی فراوانی در راستای ضربه زدن به کانون خانواده ها در نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: انتشار فیلم و سریال که اثرات آن در مکان های مختلف، دانشگاه و مدارس شاهد هستیم، افزون یافتگی طلاق، کاهش ازدواج، بالا رفتن سن جوانان، اختلافات خانوادگی آثاری است که به دنبال فعالیت ها و تهدیدات دشمن و هوس رانان داخلی شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب امروز بحث انقلاب جنسی را مطرح و به صورت جدی کار می کنند تا بنیان خانواده ها در هم بشکنند، گفت: این دشمنی ها اساس انقلاب، ایمان و تقوا را هدف قرار داده است، راه مقابله با این هجمه ها و توطئه های دشمن بصیرت بخشی و آگاه سازی والدین و تربیت صحیح فرزندان است.

معاون فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان امامان جمعه را منادیان تبلیغ و ایمان عنوان کرد و ادامه داد: ائمه جمعه کسانی هستند که مسؤولیت عظیم و وظایفی خطیر بر دوش دارند، باید با هم اندیشی و برنامه ریزی فعالیت های مختلفی برای تبیین دین، هدایت مردم، امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

وی ادامه داد: با معرفی خانواده های مؤمن، صالح، در نمازهای جمعه، خطبه ها و سخنرانی ها و بهره مندی از  آیات قرآن و سخنان اهل بیت(ع) باید جایگاه خانواده به خوبی تبیین شود تا بتوان جلوی حرکت هجومی دشمن به گفتمان خانواده و گفتمان حجاب و عفاف گرفته شود.

حجت الاسلام موسوی هشدار دادن را از وظایف مهم ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از سیاست های کلی نظام فعالیت داشت و بیانات را تبلیغ و دنبال کنند و با آگاه سازی آحاد مردم کانون خانواده را در سایه بصیرت بخشی از هجمه ها و آسیب ها مصون سازند.  

معاون فرهنگی شوراری سیاست گذاری ائمه جمعه ابراز امیدواری کرد که همایش ائمه جمعه به میزبانبی استان لرستان و با محوریت «تحکیم خانواده» تحولی در پنج استاد ایجاد و نگرش جدیدی در سخنرانی های نماز جمعه ایجاد کند./۹۴۵۹/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات