۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۰۸۰
سرمقاله؛

اندر مصائب در برجام ماندگي

عده اي کشور را معطل اخم و لبخند دشمن کرده اند و کليدي ترين وظايف دولت در پاسخگويي به مطالبات مردم و اجراي سياست هاي کلي و فرامين رهبري در بسامان کردن اوضاع اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... را فراموش نموده اند.
برجام
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه رسالت، عده اي کشور را معطل اخم و لبخند دشمن کرده اند و کليدي ترين وظايف دولت در پاسخگويي به مطالبات مردم و اجراي سياست هاي کلي و فرامين رهبري در بسامان کردن اوضاع اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... را فراموش نموده اند. «در برجام ماندگي» يعني از دست دادن فرصت هاي عظيم براي پيشرفت کشور. «در برجام ماندگي» يعني بلاتکليف گذاشتن مديريت و فاصله گرفتن از «تدبير» و ايجاد «يأس» در جامعه به جاي «اميد» دادن به مردم براي حل مشکلات کشور! اينکه دولت تمام مناسبات خود در داخل و خارج را موکول به «برجام و ديگر هيچ» کند، يک مفهوم ديگر از «در برجام ماندگي» است. «تورم»، «گراني»، «رکود»، «بيکاري»، «افزايش حجم نقدينگي»، «آسيب هاي اجتماعي» و... با بيماري «در برجام ماندگي» تشديد مي شود. فرصت ها مي گذرد و تهديدهاي جديدي پديد مي آورد.
 
آمريکا و اروپا دستشان در يک کاسه است. امروز ديپلماسي خارجي ما از نيش «آمريکاگزيدگي» رنج مي برد. درمان زخم «آمريکازدگي» و «آمريکاگزيدگي» پماد اروپا نيست. اينکه بگوييم امروز اروپا در مورد برجام در مقابل آمريکا ايستاده است، يک «توهم» است. برجام، تخم دوزرده نيست. هيچ چيزي در آن جز «عمل به تعهدات نقد و در انتظار وعده هاي نسيه نشستن» نيست. متن و روح برجام يک فريب بزرگ و فريب بزرگ تر از آن زدن زير تعهدات نصفه و نيمه طرف مقابل است. کار ديگري از آن برنمي آيد.
 
واقعيت اين است که به قول امام (ره) آمريکا از انگليس بدتر، انگليس از فرانسه بدتر، اين دو از آمريکا بدترند. آنها جز به نابودي ملت ايران و انقلاب اسلامي به چيز ديگري فکر نمي کنند. سران آلمان، انگليس و فرانسه پس از سخنراني ترامپ گفتند به برجام پايبندند اما در همان بيانيه پايبندي، همصدا با ترامپ نسبت به پيشرفت هاي دفاعي ايران و توانمندي هاي موشکي جمهوري اسلامي ابراز نگراني کردند و گفتند دغدغه داريم! آنها همانند ترامپ به اضافه کردن ماده و تبصره جديد به برجام اميدوارند!
 
چاره سگ و سگ هايي که مدام پارس مي کنند و به فکر حمله هستند، فقط تهديد با سنگ است. کافي است فقط نشست به علامت اينکه مي خواهيم سنگ برداريم. سگ به اندازه کافي براي حفظ جان خود عقل دارد که عقب نشيني کند.
 
تهديد چند روز پيش فرمانده سپاه مبني بر اينکه آمريکا پايگاه هاي خود را از شعاع دوهزار کيلومتري ايران خارج کند، و نيز سپاه در صورت اعلام واشنگتن در خصوص تهمت و افتراي نهاد تروريستي، هر نظامي و غير نظامي آمريکا را داعش فرض مي کند، اثر خود را در موضع گيري وزير خزانه داري آمريکا نشان داد.
 
امروز، روزي است که نه تنها بايد «سنگ» را به علامت تهديد برداشت، بلکه بايد به سوي «سگ» پرتاب کرد و اين مفهوم را به آن حيوان رساند که اين يک نمايش نيست بلکه واقعيت دارد. امروز، روزي است که نه تنها بايد سنگ را برداشت و به سمت سگ پرتاب کرد، بلکه حالت نشسته را ترک کرد و با شدت و حدت به سمت سگ دويد و عزم خود را براي دفع حمله اش نشان داد.
 
وزير خارجه آمريکا بي محابا در کمال وقاحت همين ديروز گفته است؛ «براي تغيير حکومت ايران تلاش مي کنيم.» آمريکايي ها هيچ گاه پنهان نکرده اند که از جعبه مارگيري برجام مي خواهند افعي براندازي بيرون بياورند. تيلرسون گفته است؛ «تلاش ما اين است که از صداهاي معتدل در ايران حمايت کنيم.» بايد ديد صداهاي معتدل در کشور چيست که مورد حمايت آمريکاست؟ شوراي امنيت ملي، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و ديگر نهادهاي امنيتي و نظامي بايد يک بار ديگر مقوله «نفوذ» را بازخواني و بازبيني کنند تا ديگر «ضربه از درون» را براي چندمين بار تجربه نکنيم.
 
وزير خارجه آمريکا تصريح کرده است؛ «اگر اقدامي براي اصلاح برجام صورت نگيرد، آن را ترک مي کنيم.» حقه بازي و شامورتي بازي و دروغزني در اين عبارت تيلرسون موج مي زند. وقاحت و پررويي و بي حيايي آمريکايي ها آن اندازه است در حالي که ترامپ و تيلرسون بنزين ريخته برجام را آتش زده اند، نيکي هيلي سفير آمريکا در سازمان ملل مي گويد؛ «ايران توافق هسته اي را نقض کرده است»!
 
آمريکا با عدم پايبندي به تعهدات خود، همان دوران اوباما از برجام خارج شده است. در دوران ترامپ با اضافه کردن به تحريم ها و مصادره اموال ايران، برجام را پاره کرده است. آمريکا با برجام، صنعت هسته اي ايران را بتن ريزي کرد. حالا با مذاکرات جديد و به قول خودشان اصلاح برجام، مي خواهد «سوله هاي موشکي» ايران در شهرهاي موشکي را بتن بريزد!
 
ترامپ و تيلرسون مطمئن باشند آنچه امروز در ايران به ويژه در ميان جوانان مطرح است اين است که کاري کنند اين بتن در دهان مسئولين کاخ سفيد ريخته شود تا از اين حرف هاي مشمئز کننده دست بردارند. اين کار به زودي انجام خواهد شد. شيشه عمر آمريکايي ها در منطقه در دست جوانان آتش به اختيار مقاومت است. روز 13 آبان امسال ملت ايران پاسخ ياوه گويي هاي ترامپ و تيلرسون را مي دهند و فرزندان ملت هم اين پاسخ را در منطقه عملياتي مي کنند. ملت ايران به زودي از مصيبت «در برجام ماندگي» عبور مي کند. براي خروج از اين مصيبت، تنها يک راه باقي است؛ آمريکايي ها بايد مجلس عزا براي تفنگداران دريايي خود در خليج فارس و پايگاه هاي نظامي اطراف ايران برگزار کنند، تا بتوانند طعم بدعهدي و نقض عهد و ياغيگري را با هزينه گزاف بچشند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ
ارسال نظرات