۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۳۲۰۶۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز جمعه ظرفیتی برای تحکیم و ارتقای خانواده است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ضرورت اهمیت توجه به کانون خانواده ها و جلوگیری از فروپاشی این نهاد مقدس، گفت: تریبون نماز جمعه ظرفیتی برای تحکیم و ارتقای خانواده است و باید از این ظرفیت ها بهره مند شد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز در در همایش ائمه جمعه استانهای خوزستان، کرمانشاه، همدان و ایلام به میزبانی استان لرستان با محوریت مبانی تحکیم خانواده اسلامی، گفت: استان لرستان در طول تاریخ علمای بزرگ و ستارگان درخشانی تربیت کرده است، ستارگانی همچون آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند، طاهری، آیت الله شاهرخی و دیگر اساتید و علمای شاخص لرستان هستند.

وجود 60 شهید روحانی در لرستان

وی با بیان اینکه در میدان جهاد و شهادت علمای استان لرستان همواره پیشتاز بودند و سلاح علم و عمل به دست گرفتند، افزود: لرستان 60 روحانی شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: شهید بروجردی، مبشر، صادقی، قنوتی، شهید انصاری، کشوری، شهیدان رحیمی از شهدای شاخص استان لرستان هستند.

تحصیل دو هزار و ۷۵۰ طلبه در استان لرستان

وی عنوان داشت: خدای متعال را شاکریم که 18 نماز جمعه، 13 مدرسه علمیه برادران با یک هزار و 400 طلبه برادر و 13 مدرسه خواهر با یک هزار و 350 طلبه مشغول تعلیم و تربیت، هدایت و ارشاد در جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه موضوع خانواده در اسلام اهمیت فوق العاده ای دارد، خاطرنشان کرد: توجه به آن آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد و غفلت از خانواده آسیب و خطرات فراوانی نیز در پی دارد، اگر غفلت شود جامعه به انحطاط و نابودی کشانده می شود.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه ظرفیتی عظیم برای تحکیم و ارتقای خانواده است، عنوان کرد: با استفاده از این ظرفیت ها و انجام وظیفه باید در تحکیم بخشیدن، حفظ و تقویت بنیان خانواده اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: هرسال ولادت سیر نزولی دارد و در مقابل طلاق سیر سعودی دارد، استان لرستان در تمام شاخص های جمعیت از میانگین کشوری، وضعیت مطلوب تری دارد، اما آمارها هشداردهنده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 94 ولادت در استان لرستان 38 هزار و 585 نفر بود و در سال 95 36 هزار و 585 نفر شد، سال 94 آمار طلاق سه هزار و 551 نفر و سال 95 سه هزار و 638 نفر بوده است و افزایش طلاق خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نداشتن آشنایی کافی دختر و پسر از یکدیگر و خانواده، بیکاری، اعتیاد، پایین بودن سطح تحمل زوجین، پیشنهاد طلاق از سوی مشاوران ناآگاه خانواده از عوامل افزایش طلاق بیان کرد./9459/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات