۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۳۲۰۶۴
آیت الله مهدوی:

لباس تقوا و مسیر دین راه مبارزه با دشمنان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله مهاجر، گفت: زمانی که از شخصیت افرادی نظیر آیت الله مهاجر تجلیل به عمل آید عبرت حاصل خواهد شد، با عبرت گرفتن از این شخصیت برای زندگی پند و درس خواهیم آموخت.
آیین نکوداشت و تقدیر از هفتاد سال فعالیت تبلیغی آیت الله سید حسن مهاجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه شب در آیین نکوداشت هفتاد سال فعالیت تبلیغی آیت الله سید حسن مهاجر در مسجد قبا اصفهان، با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله مهاجر و عدم تمایل وی برای برگزاری این مراسم، گفت: آیت الله مهاجر نیاز به چنین مراسمی ندارد، بلکه این ما و جامعه است که نیاز دارد تا بزرگان و علمای خود را به درستی بشناسد.

آیت الله مهدوی به آشنایی 30 ساله خود با آیت الله مهاجر اشاره کرد و افزود: ساده زیستی، زهد، تقوا، مردمی بودن و توجه داشتن به عبادات، حسن معاشرت با مردم و سلام کردن به همه، از ویژگی‌های آیت الله مهاجر است، این عالم عامل از اساتید برجسته تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه اصفهان است که شاگردان بسیاری نیز تربیت کرده است.

تجلیل از شخصیت‌ها موجب عبرت مردم خواهد شد

وی با بیان اینکه این مراسم تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از شخصیت است، تصریح کرد: زمانی که از شخصیت افرادی نظیر آیت الله مهاجر تجلیل به عمل آید عبرت حاصل خواهد شد، عبرت از عبور کردن می‌آید، یعنی ما از شخص عبور کرده به سراغ شخصیت می‌رویم، با عبرت گرفتن از این شخصیت، ما پند و درس برای زندگی خواهیم گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، برگزاری نکوداشت آیت الله مهاجر توسط مردم را برخاسته از تقوای باطنی مردم دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم بیش از هر چیز از علم تجلیل به عمل آمده است، در ماجرای حضرت سلیمان عاصف بن برخیا که با علم خود توانست در چشم بهم زدنی تخت ملکه صبا را نزد حضرت سلیمان بیاورد، بنابر توصیف قرآن بخشی از علم کتاب را داشت در حالی که بنابر آیات قرآن تمام علم کتاب نزد خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است و به همین دلیل است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید به مردم بگو هر عملی که انجام می‌دهند باید بدانند علم آنها پایین‌تر از خدا و رسول و اهل بیت(ع) است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام(ص) با خواندن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در دین اسلام علم و دانستن جایگاه ویژه‌ای دارد و انسان برای رسیدن به سعادت باید به دنبال فهمیدن و کسب علم باشد، دانستن و فهم دین از مسائل ارزشمندی است که وجود انسان را لبریز از خداوند می‌کند.

مدعیان عرفان‌های دروغین به دنبال بازی با افکار و عقاید مردم هستند

آیت الله مهدوی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف به ویژه در مسائل فرهنگی و دینی، عنوان کرد: دشمنان در تلاش هستند تا با هر روشی و هر توطئه‌ای دین و فرهنگ دینی را از جامعه ما بگیرند، عرفان‌ها و فرقه‌های دروغین و شیطانی از جمله این توطئه‌ها هستند که به دنبال فریب مردم و بازی با افکار و عقاید مردم هستند و باید نسبت به آنها هشیار بود.

وی با اشاره به جنایات غیر انسانی کشورهای مدعی حقوق بشر، سفارتخانه‌های این کشورها را محل صدور دستور قتل مردم بی گناه عنوان کرد و گفت: همین مدعیان دروغین حقوق بشر که دستشان به خون مردم بی‌گناه جهان آلوده است زمانی که در کشور ما بحث از اعدام متجاوزین به عنف و قاچاقچیان مواد مخدر می‌شود فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، علم داشتن و پرداختن به علم را راهکار در امان ماندن از توطئه‌های دشمنان برشمرد و تصریح کرد: انسانی که از علم و تقوا برخوردار است توسط دشمن دچار شک و تردید و فریب نخواهد شد و باید با لباس تقوا و قرار داشتن در مسیر علم، انسان به مبارزه با این توطئه‌ها بپردازد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از کتاب پیشوا، با موضوع نگاهی گذرا به خاطرات،‌زندگینامه و فعالیت های تبلیغی و دینی آیت الله سید حسن مهاجر رونمایی گردید./۱۳۰۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات