۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۳۲۰۶۰
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر:

رفتار حیوانی داعشی ها نتیجه بی بهره بودن آن ها از هدایت عقول کامل است

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: عقول بشر از خُرد و ‌درشت نیاز به عقل کامل دارند؛ عقل انسان اگر صاحب نداشته باشد، نتیجه اش ظلم است، اگر داعشی ها پیرو عقل کامل بودند، هرگز این گونه‌ به بی گناهان ظلم نمی کردند‌.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر در سخنرانی شب گذشته که در هیأت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) میزان انسانیت هستند.

وی در ابتدا افزود: انسانی که در آستان اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) جایی نداشته باشد، باید خون گریه کند، زمانی که بعضی از قصه ها برای انسان بیان می شود انسان به خواب می رود ولی برخی از قصه ها مایه بیداری است؛ قصه ارباب معرفت، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جان پرور است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اذعان کرد: گاهی خداوند در موجودات به یک موجودی نظر می کند که علی الظاهر در عالم هستی از نظر جایگاهی به حساب نمی آید؛ گاهی به یک انسان به گونه ای نظر می کند که به بزرگان مطرح شده توجه نمی کند؛ نمونه بارز چنین افرادی شهید محسن حججی است که یک شبه آوازه اش به گونه ای پیچید که تشییع جنازه اش به اندازه ای با شکوه شد که بعد از امام راحل از هیچ مرجع تقلیدی چنین تجلیلی صورت نگرفت؛ برخی می گویند تبلیغاتی که صدا و سیما برای شهادت شهید حججی انجام داد او را معروف و مشهور کرد؛ این یک ادعای واهی است شهید حججی عزیز خداوند بود و این عزت بعد از شهادتش نمایان شد.

خطیب توانا ادامه داد: مردمک چشم انسان با وجود حجم بسیار کم که نسبت به اعضاء دیگر بدن اصلا به حساب نمی آید، کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد که هیچ عضوی چنین قدرتی ندارد؛ مَثَل اولیاء خداوند در میان مردم مَثَل مردمک چشم نسبت به اعضاء بدن است.

استاد حوزه علمیه تبیین کرد: بهترین تعبیر راجع به اهل بیت(ع) همان تعبیر و تفسیری است که خودشان نسبت به خودشان بیان فرموده اند؛ در زیارت مخصوصی امیرمؤمنان(ع) را به عنوان ترازوی جامعه خطاب می کنیم، هیچ بازاری بدون ترازو نمی تواند کارش را پیش ببرد، زندگی‌بدون ترازو میسر نیست؛ باید بدانیم همان گونه که عالم ماده به ترازو نیاز دارد، عالم معنا نیز ترازو می خواهد، ادامه حیات جهان معنا بدون ترازو میسر نیست.

وی ادامه اداد: بدون ترازو زندگی‌ معنوی انسان دچار مشکل می شود و هر کس در این شرایط به سمت و سویی متفاوت از دیگری می‌رود، ایمان ها و اعتقادات مختلف در کشورهای گوناگون نتیجه نبود ترازوی واحد است؛ در کشور هند با یک میلیارد جمعیت حدود پانزده میلیون فرقه وجود دارد؛ گاو در میان هندی ها اولین جایگاه را به خودش اختصاص داده است تا جایی که هیچ کس اجازه کوچک ترین توهین را به گاو ندارد.

حجت الاسلام‌ والمسلمین رنجبر اذعان کرد: خداوند امیرمؤمنان(ع) را به عنوان میزان انسانیت در عالم معنا معرفی کرده است، ترازویی که اگر همه انسان ها خودشان را با آن تنظیم‌کنند، هیچ اختلافی در میان انسان ها وجود نخواهد داشت.

خطیب توانا در پایان افزود: عقول بشر از خُرد و ‌درشت نیاز به عقل کامل دارند؛ عقل انسان اگر صاحب نداشته باشد، نتیجه اش ظلم است، اگر داعشی ها پیرو عقل کامل بودند، هرگز این گونه‌ به بی گناهان ظلم نمی کردند‌./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات