۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۳۲۰۵۵
آیت الله حیدری:

دلارهای سعودی عامل هتاکی ترامپ به ایران است

آیت الله حیدری گفت: ترامپ برای استمرار حکومت خود مجبور به راضی نگه داشتن پادشاهان کشورهای عربی است تا بدین وسیله از میلیاردها دلار پول آنها استفاده کند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آيت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در حاشیه نشست تفسیر نهج البلاغه که در حوزه غدیر برگزار شد، با اشاره به سخنان ترامپ اظهار داشت: رؤیای آمریکا برای تسخیر و سلطه بر خاورميانه به دلیل وجود نیروهای مقاومت و سپاه قدس محقق نشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: با نگاه به بیانیه کاخ سفید می بینیم که رؤیاهای آمریکا برای ایجاد اسرائیل از نیل تا فرات به دست توانمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سپاه قدس و نیروهای مقاومت از بین رفته است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان داشت: عدم تحقق اسرائیل از نیل تا فرات سبب ترس، اضطراب و نگرانی میان دولت مردان آمریکایی شده و آنها را مجبور به گفتن اینگونه اراجیف و توهین به ملت بزرگ و سربلند ایران کرده است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه میلیاردها دلار عربستانی سبب به کار بردن نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس از سوی ترامپ شده است، افزود: همه آنها می دانند که نام این خلیج، فارس است و حتی دشمنان ایران هم از آن با نام خلیج فارس یاد می کنند، البته تحریف نام خلیج فارس از زمان جمال عبدالناصر آغاز شد.

وی ادامه داد: حتی در کتب تاریخی تا پیش از جمال عبدالناصر هرگز از کلمه خلیج عربی استفاده نشد، اهمیت پرداختن به این موضوع به دلیل تعصب قومی ما ایرانیان نیست، بلکه به این دلیل اهمیت دارد که این تحریف تاریخ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ترامپ به خاطر اعتراض به سیاست های دولت اوباما رأی آورد، تصریح کرد: ترامپ برای استمرار حکومت خود مجبور به راضی نگه داشتن پادشاهان کشورهای عربی است تا بدین وسیله از  میلیاردها دلار پول آنها استفاده کند از این رو هر آنچه آنها می خواهند هتاکانه و خارج از عرف بین المللی بر زبان خود جاری کرده و همان مسیر دولت پیشین آمریکا را دنبال کند./۹۴۵۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات