۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
کد خبر: ۵۳۲۰۴۴

دیدگاه نماینده طلاب عربستان درباره این کشور

نماینده طلاب عربستان با بیان این که رژیم آل سعود جلوی هر گونه انتقاد را می گیرد و با مردم و مخالفان خود به بدترین شیوه برخورد می کند، گفت: آل سعود، رژیمی بی فرهنگ، وحشی، غیر متمدن، تندرو و تفرقه پراکن است.
عربستان یمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ احمد ابو مصطفی نماینده طلاب عربستان، در همایش نیم روزه بررسی حقوقی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان (بحرین، میانمار، یمن و ...) به بیان نکاتی درباره رژیم آل سعود در عربستان پرداخت.

وی اظهار داشت: در عربستان آزادی بیان و احزاب وجود ندارد و همه گروه ها باید دولتی باشند؛ همچنین رسانه و روزنامه غیر دولتی وجود ندارد؛ اگر کسی بخواهد از شاهزاده ها انتقاد کند، جلوی او را می گیرند و تهدید و زندانی می کنند.

نماینده طلاب عربستان افزود: کسی حق ندارد مخالف سیاست آل سعود در رسانه های ملی و غیر ملی صحبت کند؛ اگر حتی مطلبی در فضای مجازی گفته شود، برخورد بسیار شدیدی با او خواهد شد تا فرد دیگری جرأت چنین کاری نداشته باشد.

وی ادامه داد: برخورد رژیم آل سعود با اعتراضات و تظاهرات بسیار شدید است؛ اخیرا برخی از مردم برای آزادی زندانی های شیعی به خیابان آمده و راهپیمایی کردند که نیروهای نظامی با خودروهای نظامی به سمت مردم حمله ور شدند و آن ها را به رگبار بستند.

شیخ احمد ابو مصطفی ابراز کرد: آل سعود رفتاری وحشیانه با مردم کشورها دارد و مصلحت جهان اسلام را نمی فهمد و حتی با مردم خود نیز به این شیوه برخورد می کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: به این دلیل که مذهب وهابیت در عربستان رسمی دانسته شده، کسی حق ندارد از مذهب حنفی، حنبلی یا شافعی صحبت کند چه رسد به این که کسی بخواهد درباره مذهب شیعه صحبت کند.

نماینده طلاب عربستان در پایان گفت: هیچ کتاب و روزنامه ای حق ندارد درباره شیعیان و ادیان دیگر مطلبی چاپ کند؛ رژیم آل سعود، رژیمی بی فرهنگ، وحشی، غیر متمدن، تندرو و تفرقه پراکن است./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات