۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۳۲۰۴۱

آغاز ثبت نام دوره جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران

حجت الاسلام قلی یان امیری با اشاره به آغاز ثبت نام در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران در بابل، گفت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران برای دوره جدید بهمن ماه پذیرای علاقه مندان به تحصیل در علوم دینی است.
اسمعیل قلی یان

حجت الاسلام اسماعیل قلی یان امیری، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اعلام خبر آغاز ثبت نام دوره جدید علاقه مندان به علوم دینی در این مرکز، گفت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان زیر نظر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها تنها پذیرای دانشجویان در جهت افزایش آگاهی های دینی و معرف اسلامی است.

وی افزود: دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی می توانند در کلاس های این حوزه علمیه شرکت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به استقبال بسیار خوب دانشجویان برای ثبت نام و حضور در کلاس های این مرکز، خاطرنشان کرد: ثبت نام در دوره جدید به دو روش حضوری در دفتر این حوزه واقع در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و یا از طریق نشانی اینترنتی www.babol.hodat.ir امکان پذیراست.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها، در صورت عدم تکمیل و باقیماندن ظرفیت خالی، امکان پذیرش برای این عزیزان وجود دارد و لازم است در ابتدا مراحل اولیه ثبت نام را طی نمایند.

حجت الاسلام قلی یان با اشاره به آغاز کلاس های ترم این حوزه علمیه از مهر ماه، خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه آموزشی نظام جدید تعلیم و تربیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برخی از دورس این حوزه در زمینه فقه، کلام، نظام اندیشه اسلام، رسالت الهی، جهاد اکبر است.

وی افزود: پذیرفته شدگان این حوزه در دوره جدید پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش از بهمن ماه امسال می توانند به عنوان معرفت جوی دینی در کلاس های این حوزه شرکت کنند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران در مرکز بابل با اشاره به ماموریت اصلی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه ها، اظهار داشت: تعلیم و تربیت دانشگاهیان مومن انقلابی بر اساس نظام اندیشه و علوم اسلامی در جهت اثرگذاری در عرصه های جهاد علمی فرهنگی برای نیل به سوی تمدن اسلامی رسالت این حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت های تحصیلی و کلاس ها که با حضور اساتید مجرب و برجسته حوزه علمیه شهرستان بابل برگزار می شود، برنامه های جهادی در عرصه علمی و فرهنگی در کنار هسته های تربیتی و اردوهای فرهنگی نیز برای معرفت جویان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قلی یان با اشاره به منابع مهم در زمینه  اندیشه اسلامی در این حوزه، گفت: در مجوعه دروس نظام اندیشه اسلام بر اساس آثاری مانند طرح کلی نظام اندیشه تألیف مقام معظم رهبری، آشنایی با جهان‌بینی اسلامی استاد شهید مرتضی مطهری و مجموعه کتاب‌های معارف قرآن علامه مصباح یزدی مورد استفاده قرار می گیرد و در کنار آن از آثار علمای برجسته حوزه نیز بهره گیری می شود.

وی تاکید کرد: علاقه مندان به تحصیل در این مرکز می توانند جهت اطلاع بیشتر با شماره 32364903 و یا از طریق پایگاه اینترنتی این مرکز ارتباط برقرار کنند./1313/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات