۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۰۳۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برپایی کارگاه هنری هنرمندان عاشورایی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، وقف یک دستگاه خودرو سواری با نیت قرآنی در سبزوار و برگزاری جلسه هماهنگی طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی نهضت پوسترهای مردمی انقلاب، تولیدِ آثارِ زنده و دستی هنری با حضور هنرمندانِ بین‌المللی  در مسیر پیاده روی اربعین در موکب القلم انجام می شود.

پیرو تجربه خوب سال گذشته که با برگزاری کارگاه هنری هنرمندان عاشورایی در نجف اشرف در موسم اربعین حسینی کسب شد، امسال نیز با لطف خداوند متعال و عنایت ائمه‌ اطهار(ع) موکب القلم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برای عرض ارادت عاشقانه مجاهدان هنری سپاه حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به صورت کاملا مردمی و خودجوش برپا خواهد شد .

فرصتی که با تولیدِ آثارِ زنده و دستی هنری ارزشمند خط‌نقاشی‌گرافیک‌و... با مشارکتِ اساتید و هنرمندانِ ایرانی، عراقی ( خانه‌ی‌فرهنگ، انجمن‌خوشنویسان مجموعه‌های‌_فرهنگی_نجف‌_اشرف) و حضور هنرمندانِ بین‌المللی شرکت کننده در اربعین، ارزش افزوده‌ی بسیاری به انتشار فرهنگ حسینی و تبیینِ حادثه‌ی عاشورا می دهد‌.

وقف یک دستگاه خودرو سواری با نیت قرآنی در سبزوار

حجت الاسلام حسین نیساری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به دوازدهمین وقف شهرستان، بیان داشت: خیر نیک اندیش، محمدرضا برکات در اقدامی خدا پسندانه یک دستگاه خودرو سواری پراید به ارزش ریالی 80 میلیون ریال را وقف دانشکده قرآنی سبزوار کرد.

وی با بیان این که این خیر نیک اندیش از اساتید این دانشکده است، تصریح کرد: وی تا کنون کمک های مالی زیادی  به این دانشکده کرده است.

حجت الاسلام نیساری با تاکید بر کمیت وقف در حوزه قرآن گفت: امسال فقط سه وقف قرآنی در شهرستان صورت گرفته است که یک دستگاه خودرو سواری و یک قطعه زمین کشاورزی با نیت دانشکده علوم قرآنی سبزوار و وقف دیگر اراضی کشاورزی با نیت هزینه های فرهنگی و قرآنی بقعه متبرکه امامزاده حیدر(ع) است.

رییس اداره اوقاف سبزوار مجموع این سه موقوفه قرآنی در این شهرستان را 450 میلیون ریال عنوان کرد.

یادآور می شود، 1996 موقوفه و 10860 رقبه تا کنون در شهرستان سبزوار به سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

جلسه هماهنگی طرح «قدمهای آسمانی تا امام مهربانی» در مشهد مقدس برگزار شد

این جلسه هم اندیشی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و مدیران کل اوقاف و امور خیریه خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، سمنان و گلستان جهت خدمات رسانی بهتر به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اجراشد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با ارائه ی آمار از سال گذشته نسبت به نحوه ی خدمت رسانی به زائران نیز مطالبی را بیان کرد.

وی افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر است و همچنین در دل این طرح ( قدم های آسمانی تا امام مهربانی) ویژه امام رضا (ع) و دهه اخر صفر در نظر گرفته شده است که هرساله باشکوه خاصی اجرا می شود.

حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 90ایستگاه برای خدمت رسانی به زائران توسط 5استان کشور داشتیم که خراسان رضوی با برپایی 47ایستگاه بیشترین و خراسان جنوبی با 7 ایستگاه کمترین ایستگاه ها را در طول مسیر زائران داشتند.

وی گفت: برنامه هایی ویژه ای نیز در طول مسیر و در شبستان شیخ طوسی حرم مطهر رضوی ویژه زائران اهل سنت، طبق سنوات گذشته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عرضه محصولات فرهنگی، بسته سلامت، ارائه خدمات درمانی، حضور ببش از 95مبلغ جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، اقامه نمازجماعت، تشکیل حلقه های معرفت، مشاوره وقف و... از دیگر برنامه هایی است که امسال نیز اجرا خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: برای اینکه بتوانیم در جهت خدمت رسانی مطلوب به کاروان های پیاده قدم مثبتی برداریم باید تلاش کنیم تا فرهنگ خدمت رسانی را گسترش و نواقص و مشکلات را برطرف سازیم.

سیدمرتضی بختیاری ضروری‌ترین اهداف طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» ساماندهی کاروان‌های پیاده و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیان داشت.

وی ادامه داد: حرکت کاروان های پیاده حرکت معنوی و الهی است که پیامشان این است که ارادت و عشق خودشان را به اهل بیت نشان دهند.

در این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان های شمالی، جنوبی، سمنان و گلستان برای برطرف شدن مشکلات و هرچه بهتر اجرا شدن این طرح نظرات و پیشنهاداتی ارائه دادند./930/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات