۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۳۲۰۳۴
حجت الاسلام مؤمنی:

حصول اهداف در جنگِ با دشمن، معنای حقیقی پیروزی است

استاد حوزه علمیه گفت: پیروزی در جنگ برای کسی است که به اهداف مورد نظر دست یابد، ظاهر جنگ یزید و امام حسین(ع) به نفع یزید تمام شد ولی اهداف امام حسین(ع) در عاشورا محقق شد و حضرت زین العابدین(ع) در به وقوع پیوستن این پیروزی نقش محوری داشتند.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی امشب که در هیأت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: در دستگاه امام حسین(ع) عقل و عاطفه به صورت توأمان جریان دارد.

وی در ابتدا افزود: مؤثر ترین شخص در ابقای عاشورا و کربلا امام زین العابدین(ع) هستند، همه فعالیت ها و کارهای حضرت زینب(س) در طول دوران اسارت و بعد از اسارت با پیروی از اوامر حضرت سجاد(ع) صورت می پذیرفته است.

حجت الاسلام مؤمنی اذعان کرد: خطبه امام سجاد(ع) در کوفه و شام جریان عاشورا را صد در صد بر علیه یزید و یزیدیان کرد، پایه ریزی انقلاب فرهنگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با فعالیت های امام زین العابدین(ع) در زمینه های مختلف صورت پذیرفت، بعد از واقعه کربلا امام سجاد(ع) از معدود یارانشان محافظت کردند و تعداد آن ها به چن صد تن رساندند، همچنین با کارهای اخلاقی مثل تبیین ادعیه و گریه کردن برای شهدای عاشورا به تشریح فرهنگ عاشورا پرداختند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بخشی از فعالیت های امام زین العابدین(ع) بعد از واقعه عاشورا برای حفظ دستاوردهای قیام عاشورا، ابراز کرد: پیروزی در جنگ برای کسی است که به اهداف مورد نظر دست یابد، ظاهر جنگ یزید و امام حسین(ع) به نفع یزید تمام شد ولی اهداف امام حسین(ع) در عاشورا محقق شد و حضرت زین العابدین(ع) در به وقوع پیوستن این پیروزی نقش محوری داشتند.

وی ادامه داد: هدف یزید از کشتن امام‌حسین(ع) و یارانشان از بین بردن نام رسول خدا و اسلام ناب بود که چنین مقصودی حاصل نشد و هدف امام حسین(ع) از حضور در عاشورا نجات دادن بشریت از جهالت بود که با وجود ایشان تحصیل این مقصود تا روز قیامت جریان دارد.

حجت الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا دو دیدگاه عاطفی و عقلانی وجود دارد که توجه به هر کدام بدون توجه به دیگری اشتباه محض است، باید به‌صورت توأمان به این دو مسأله توجه کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام سجاد(ع) با رفتارشان در تشریح و تبیین این دو محور به صورت توأمان توجه داشتند.

وی در پایان گفت: علمی مورد پذیرش عقل است که تنها از سوی اهل بیت(ع) صادر شده باشد چرا که تنها ایشان می توانند راه و مسیر زندگی را به انسان ها بنمایانند، بعد از رحلت پیامبر(ص)‌ عده ای با زیر پا گذاشتن عهدشان حکومت اهل بیت(ع) را که پیوند دهنده شریعت به توحید بود زایل کردند و تعداد زیادی از مردم از این ظلم پیروی کردند و گمراه شدند./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات