۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۳۲۰۳۰

نسخه الکترونیکی کتاب «تصحیح و منبع شناسی کتاب الملهوف سید ابن طاووس» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «تصحیح و منبع شناسی کتاب الملهوف سید ابن طاووس: با استفاده از ۵۷ نسخه خطی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
کتاب «تصحیح و منبع شناسی کتاب الملهوف سید ابن طاووس: با استفاده از ۵۷ نسخه خطی»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تصحیح و منبع شناسی کتاب الملهوف سید ابن طاووس با استفاده از 57 نسخه خطی» اظهار داشت: کتاب الملهوف مشهور به لهوف نوشته سید بن طاووس از مقتل هایی است که جای خود را در میان منابع اصلی حادثه عاشورا باز کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: منبع شناسی این اثر نشان می دهد مؤلف آن از آثار مختلفی بهره برده و تلفیقی از آنها را با افزودن مطالبی از خود نگاشته است.

وی گفت: نویسنده کتاب حاضر در صدد منبع شناسی لهوف بود که متوجه اختلاف نسخه های این کتاب شد، ازین رو علاوه بر بررسی منابع با اتکا به نسخه های متعدد خطی به تصحیح آن هم پرداخت و روشن ساخت صفحاتی از مطالب این مقتل مشهور در بسیاری از نسخه های آن وجود ندارد و گویا افزوده نسخه برداران یا دارندگان نسخ بوده است.

پهلوانی به معرفی این کتاب پرداخت و افزود: این کتاب نوشته مصطفی صادقی کاشانی و در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: کتاب «تصحیح و منبع شناسی کتاب الملهوف سید ابن طاووس با استفاده از 57 نسخه خطی» با 292 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 220000 ریال در سال 1395 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 60000 ریال منتشر کرده است.

وی گفت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲/ ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات