۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۳۲۰۲۸
عضو هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان مطرح کرد؛

تغییر ترکیب جمعیت شهرهای مسلمان نشین هدف اصلی صهیونیسم در منطقه

عضو هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان گفت: صهیونیست ها بر روی تغییر ترکیب جمعیت در میانمار و شهرهایی که جمعیت مسلمانان زیاد است، بسیار حساس هستند.
مسعود اخوان فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود اخوان فرد در همایش نیم روزه بررسی حقوقی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان (بحرین، میانمار، یمن و ...) که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که مسلمانان میانمار را بومی حساب نمی کنند، گفت: مردم آمریکا فقط حدود 200 سال است در آمریکا حضور دارند، اما قدمت مردم میانمار بسیار بیشتر از 200 سال است.

مدیر گروه حقوق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی خاطرنشان کرد: شیخ محمد تقی قمی از افرادی است که در میانمار دفن شده و به عنوان یک زیارتگاه به آرامگاه او احترام می گذارند؛ بسیاری از مسلمانان میانمار ایرانی هستند.

وی به فعالیت و اثرگذاری غیرمسلمانان و صهیونیست ها در میانمار اشاره کرد و گفت: بنیاد سوروس یکی از این نهادهایی است که یک حرکت کامل صهیونیستی در میانمار دارد.

عضو هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان ادامه داد: مسلمانان در ایالت راخین (آراکان) حضور دارند و باید به این موضوع توجه شود که این نخستین باری نیست که این کشتارها اتفاق می افتد؛ در سال 2012 نیز این اتفاق رخ داده بود و سابقه این کشتار به 4 هزار نفر می رسید.

وی در ادامه افزود: محاصره غذایی از معضلاتی است که باید به آن توجه ویژه کرد؛ یکی از مسائلی که ابر جنایتکاران با هم به تفاهم رسیدند این بود که میانمار، منطقه اقتصادی مهمی برای چین است.

اخوان فرد یادآور شد: تنگه ای در این منطقه وجود دارد که به چین متصل می شود و اقیانوس هند و آرام را به هم متصل می کند؛ منابع نفتی و گازی این منطقه برای ناتو بسیار مهم است.

وی با بیان این که طبق آمار غیر رسمی حدود 8 میلیون مسلمان در این منطقه زندگی می کنند، بیان داشت: با فشارها و رفتارهای ددمنشانه، هزاران نفر به قتل رسیده و حتی برخی از مسلمانان در آب ها غرق شده اند.

مدیر گروه حقوق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی، تأکید کرد: این نگاه رادیکال تکفیری های منطقه، به بودایی ها ربط دارد؛ این ها یک گروه دست ساخته صهیونیست ها هستند و نباید از این موضوع چشم پوشی کنیم و تصور کنیم که یک جنگ مذهبی است.

وی با تأکید بر این که نباید در زمین دشمن بازی کنیم و از آن ها رودست بخوریم، تصریح کرد: مواضع چند شب گذشته ترامپ بیشتر رد گم کنی است تا از مسائل اصلی جهان غافل شویم.

عضو هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان گفت: صهیونیست ها بر روی تغییر ترکیب جمعیت در میانمار و شهرهایی که جمعیت مسلمانان زیاد است، بسیار حساس هستند؛ اگر ما توانستیم در 8 سال دفاع مقدس خودمان را ثابت کنیم، مردم مسلمان میانمار هم با یک نقشه راه خوب و بصیرت می توانند پیروز شوند.

وی ادامه داد: باید اربعین را به عنوان یک فرصت به حساب آوریم و پیام مظلومیت میانمار را به عنوان یک هدف پخش کنیم؛ همچنین به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه ویژه باید شود.

اخوان فرد تصریح کرد: اعلامیه جهانی حقوق بشر به آزادی، امنیت، منع بردگی، منع شکنجه، آزادی در انتخاب محل سکونت و حقوق شهروندی مردم در هر جای جهان فارغ از زبان و نژاد و رنگ تأکید دارد؛ اما چرا بوق های استکبار در این نسل کشی ها خاموش است.

وی با تأکید بر این که دوران گفتار درمانی تمام شده و الان زمان اقدام و عمل است، تصریح کرد: باید در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هر گونه ارتباط بین المللی، دولت میانمار را ملزم به رعایت حداقل استانداردها در قبال مسلمانان میانمار کنیم.

مدیر گروه حقوق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی گفت: مسؤولان سه قوه در این موضوع مسؤول هستند، چرا که یک امر عمومی است؛ ما بیش از این از مجلس و دولت انتظار داریم که درباره این اتفاقات، اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به راه حل معاون آموزشی دانشگاه قم درباره تأسیس سازمان های مردم نهاد، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد یک استراتژی تبدیل تهدید به فرصت است و باید سبب شود دوستان میانماری که در کشور ما هستند، با نگاهی مطالبه گرانه در عرصه حقوق بین الملل وارد صحنه شوند؛ ما اقدام در این زمینه را در مسیر خط مقاومت می دانیم و مبحث میانمار یک آزمون برای همه ماست.

اخوان فرد در پایان تصریح کرد: تا آمریکا خوی تجاوزگری دارد و ولد نامشروع او به عنوان یک غده سرطانی در غرب آسیا حضور دارد، این اتفاقات زنجیره وار وجود خواهد داشت؛ خوشبختانه حرکت هایی در فیلیپین و مالزی شروع شده و باید به این حرکات توجه داشته باشیم و از آن ها غافل نشویم./840/۲۰۲/ح

ارسال نظرات