۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۳۲۰۲۳
حداد عادل در جمع خبرنگاران:

ترامپ به وسیله برجام درصدد تحمیل سلطه آمريكا بر ايران است

رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي ايران گفت: ترامپ مي خواهد برجام را به عنوان سلطه آمريكا بر ايران تحميل كند، از اين رو مسؤولان ما بايد با قدرت در مقابل اين سخنان بايستند.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا غلامعلي حداد عادل، رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي ايران در حاشيه مراسم رونمایی از منظومه فکری مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران در مورد توافق برجام، گفت: ترامپ مي‌خواهد برجام را به عنوان يك دستگيره براي ضربه زدن به انقلاب قرار دهد و ما نيز بايد هوشمند باشيم و در مورد اين موضوع نبايد به آمريكا در مورد بحث هسته اي و موشكي راه بدهيم.

وي ادامه داد: ترامپ مي خواهد برجام را به عنوان سلطه آمريكا بر ايران تحميل كند، از اين رو مسؤولان ما بايد با قدرت در مقابل اين سخنان بايستند.

حداد عادل در مورد واكنش اروپايي ها به اظهارات ترامپ، تأكيد كرد: غربی ها به گونه اي حرف مي زنند كه هم در مقابل ترامپ قرار نگيرند و هم بتوانند از مزاياي برجام بهره ببرد.

رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي ايران درباره اينكه آمريكا سپاه را يك سازمان تروريستي مي خواند، يادآور شد: تمام واكنش هاي ترامپ در مقابل سپاه نشان مي دهد كه راه ما در مقابل تروريست درست بوده است، تروريستي كه هيلاري كيلينتون خودش به صراحت اعلام مي كند كه محصول آمريكا است و اين محصول امروز در اثر ايستادگي افرادي امثال شهيد حججي در حال نابودي است و از اين رو ناراحت هستند.

وي در پايان در زمينه همكاري اروپا با ايران بدون حضور آمريكا، گفت: مادامي كه در چهارچوب توافق؛ طرفين بر روي تعهد خود استوار باشند ما دليلي نداريم كه با آنها همكاري نكنيم و اين روند پابرجا مي ماند./٨١٦/202/ح

ارسال نظرات