۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۳۲۰۲۰
با حضور سردار حاجی زاده؛

دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم برگزار شد

دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم با سخنرانی سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.
کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یوسفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان و دانشجو یکی از مهم‌ترین برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: تمامی تلاش ما در این راستا است که با آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ شهادت و دفاع مقدس، رشادت ها، قهرمانی ها و ارزش های والای انسانی و اخلاقی شهدا در جامعه زنده بماند.

یوسفی تأکید کرد: دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجوی استان قم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم مستقر است و برگزاری این کنگره تنها بخشی از فعالیت سالانه این دانشگاه پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهیدان در جامعه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای تهدید نظام اسلامی در سه حوزه خاطرنشان کرد: حوزه اقتصاد، عملیات روانی و مقابله با پیشرفت های ملت ایران و عناصر اقتدار نظام اسلامی، سه عرصه ای است که دشمن برای مقابله با کشورمان در نظر گرفته است.

وی افزود: رؤسای جمهور آمریکا همه از استراتژی واحدی برای مقابله با ایران استفاده می کنند و تنها تاکتیک و روش های مقابله متفاوت است و لازم است که ما با دشمن شناسسی، با توطئه های دشمن برخورد کنیم.

تجلیل از مقام شامخ خانواده شهدا

در بخشی از این مراسم از خانواده های شهدای دانشجو و مدافع حرم استان قم تجلیل به عمل آمد.

خانواده شهدای گرانقدر؛ عبدالصالح زارع، محمود هاشمی، مهدی علیدوست، مهدی طهماسبی، سید سجاد روشنایی، سعید سامان لو، سیدمحمد رباط جزی، محمدحسین سراجی، حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری، ابراهیم عشریه، حسین دخان چی، احمد اربابی فتاح، سید مصطفی موسوی، مهدی صادقی، سید فرید فاطمی، حسین مجتهد زاده، سید حمیدرضا فاطمی، حسن مجتهد زاده، محمدمهدی کازرونی، داود توکلی تبار، سید مظاهر حسینی، مهدی خبیر، سید عبدالحسین موسوی نژاد، حجت الاسلام سید محمد موسوی ناجی، احمد مکیان، مصطفی صدرزاده و مهدی زین الدین در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

حضور پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس نیز بخش دیگری از این مراسم بود که فضای این مراسم را معطر به شمیم شهادت کرد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات