۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۲۰۱۷
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام سجاد در قالب دعا رویکردهای سیاسی خود را ابلاغ می کردند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: نقش امام سجاد(ع) در کربلا بی بدیل است و در زمان ایشان اوضاع سیاسی به طور کامل متفاوت بود و امام سجاد(ع) در قالب دعا رویکردهای سیاسی خود را ابلاغ می کردند.
حجت الاسلام سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام سید حسن سعیدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه امام سجاد(ع) در واقعه کربلا اظهار داشت: نسبت به ائمه اطهار وظیفه اطاعت محبت و احترام به خاطر مزد رسالت پیامبر را داریم.

وی در ادامه ابراز داشت: مهمترین ویژگی امام سجاد(ع) پیام آور کربلا بودن او است و اگر امام زین العابدین(ع) نبود پیام آوری در عاشورا اتفاق نمی افتاد و خطبه امام سجاد(ع) و خطبه حضرت زینب(س) در کوفه در این زمینه روشنگری کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:چیزی که سبب به وجود آمدن کربلا بود این است که وقتی امام سجاد فرزند حضرت عباس(ع) را دیدند به عوامل ایجاد کربلا اشاره کرد که مهمترین آنها این بود که سی هزار نفر در کربلا حضور پیدا کردند در حالی که همه مسلمان بودند و این مساله ای که امام سجاد(ع) می فرماید بسیار مهم است.

وی ادامه داد: سی هزار نفر قصد قربت کردند که امام حسین(ع) فرزند رسول الله را شهید کنند و این مساله چیزی است که در روزگار کنونی بسیار به چشم می خورد و باقیمانده این تفکر هنوز هم در میان مسلمانان وجود دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: افرادی که به امام حسین(ع) حمله ور شدند کسانی بودند که الله اکبر می گفتند و الله اکبر را سر می بریدند.

وی افزود: نقش امام سجاد(ع) در کربلا بی بدیل است و در زمان ایشان اوضاع سیاسی به طور کامل متفاوت بود و از میان برداشتن ایشان برای حاکم وقت اصلا معونه ای نداشت و امام سجاد(ع) در قالب دعا رویکردهای سیاسی خود را ابلاغ می کردند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: روی نخست دعاهای صحیفه سجادیه با خداوند و روی دیگر با مردم است که روی نخست نشان گر ارتباط و رسالت الهی ایشان بود و روی دوم نشان گر توجه ایشان به مساله اجتماعی در اسلام است./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات