۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۲۰۱۱
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

سیاسی کردن آب در کربلا از حربه های فتنه انگیز دشمنان علیه سیدالشهدا بود

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که سیاسی کردن آب از سوی دستگاه یزید برای فتنه انگیزی علیه حق بود، گفت: فتنه در غبارآلودگی فضای جامعه همانگونه که سیدالشهدا(ع) و یارانش را در کربلا به شهادت رساند، حق را در طول تاریخ به قربانگاه می برد.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به درس های تاریخی از واقعه عاشورا، گفت: نوع حرکت سیدالشهدا(ع) از مدینه تا مکه و سپس در راه کوفه و طی کردن 38 منزل از روش مبارزاتی آن حضرت و هوشمندی ایشان در راه مبارزه حکایت می کند.

وی افزود: امام حسین(ع) در سخنرانی های متعدد در طول سفر و طی کردن منازل همواره سعی در آگاهی بخشی به مردم می کرد تا رسالت خود را در بیداری جامعه به انجام برساند.

استاد حوزه و دانشگاه به سیاسی شدن موضوع آب در کربلا پرداخت و خاطرنشان کرد: عبیدالله ابن زیاد با یک دروغ تاریخی با بهره گیری از ماجرای کشته شدن عثمان و محاصره منزل وی از سوی مردم معترض به حکومت، از ابزار آب علیه سیدالشهدا(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) استفاده کرد.

وی ادامه داد: ابن زیاد با بیان این مطلب که امیرمومنان(ع) و فرزندانش در محاصره آب منزل عثمان دست داشتند سعی در توجیه محاصره آب کاروان سیدالشهدا(ع) از روز هفتم محرم گرفت در صورتی که تاریخ گواهی می دهد که حسنین(ع) برای رساندن آب به منزل محاصره عثمان جراحت های زیادی برداشتند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که سیاسی کردن آب از سوی دستگاه یزید برای فتنه انگیزی علیه حق بود، تصریح کرد: فتنه در غبارآلودگی فضای جامعه همانگونه که سیدالشهدا(ع) و یارانش را در کربلا به شهادت رساند، حق را در طول تاریخ به قربانگاه می برد.

وی افزود: فضای مسموم تبلیغاتی دستگاه اموی در کوفه علیه سیدالشهدا(ع) به رغم شناخت بسیاری از مردم از ماهیت و شخصیت امام حسین(ع) موجب شد که لشکر عظیم مردم کوفه علیه سیدالشهدا(ع) دست به آن جنایت و فاجعه تاریخی بزند.

امام جمعه گتاب با تاکید بر بصیرت افزایی و تحت تاثیر قرار نگرفتن جامعه از فتنه انگیزی دشمنان، گفت: دروغ های محض رسانه ها و بوغ های تبلیغاتی بیگانه از طریق شبکه های ماهواره ای و رسانه های مجازی علیه مقام معظم رهبری برای زمینه سازی فتنه انگیزی های بعدی است و جامعه باید در این خصوص هوشیار باشد.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه به اعتقاد راسخ و مستدل شیعه در امتداد ولایت ائمه معصومین(ع) قرار دارد و این ستون اصلی نظام شیعی موجب عبور کشتی انقلاب از میان امواج طوفانی فتنه در دریای پرتلاطم امروز جامعه شده است.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به تربیت نسل عاشورایی در مسیر انقلاب و رویش های مختلف از نسل های جدید، اظهار داشت: شهدایی مانند شهید حججی نسل عاشورایی انقلاب هستند که بی شک آن را باید تربیت شده در مکتب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی برای انقلاب بزرگ جهانی امام زمان(عج) دانست.

وی ادامه داد: شهدای کربلا با دیدن امام معصوم راه سرخ شهادت را در کنار سیدالشهدا(ع) انتخاب کردند اما شهدایی مانند شهید حججی با کوتاه کردن فاصله زمانی کربلا تا امروز با امام حسین(ع) برای ایستادگی و دفاع در مسیر حق بیعت کردند و نباید ارزش و جایگاه آنان را کمتر از اصحاب سیدالشهدا(ع) دانست.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با تاکید و توصیه به طلاب در جهت شناخت بیشتر واقعه عاشورا، گفت: متاسفانه بسیاری از افراد شناخت درست و چندانی در خصوص واقعه عاشورا و ابعاد قیام سیدالشهدا(ع) ندارند و باید طلاب به عنوان مبلغان دینی اشراف بیشتر و دقیق تری در این خصوص پیدا کنند.

وی افزود: مطالعه کتاب های تاریخی و پژوهش هایی در خصوص عاشورا پاسخ دهنده شبهه آفرینی افراد مغرض در خصوص عاشورا است و خوشبختانه بسیاری از منابع امروز اطلاعات دقیقی و ظریفی را در خصوص قیام عاشورا در اختیار قرار می دهد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات