۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۳۲۰۰۵
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

غيرقابل اعتماد بودن آمريكا مهمترين درس مذاكرات بود

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: مهمترين درس مذاكرات هسته اي براي جمهوري اسلامي ايران غير قابل اعتماد بودن آمريكا بود، بنابراين آمريكايي ها هيچگاه دلسوز ايران و ملت ايران نخواهند بود.
حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني

حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، مهمترين دليل كينه توزي آمريكا با جمهوري اسلامي ايران را خارج كردن ايران از سلطه آمريكا از سوی امام خميني(ره) دانست و گفت: آمريكا بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 57 انتظار داشت ايران همچنان غلام حلقه به گوش آمريكا باقي بماند، اما زماني كه متوجه شد جمهوري اسلامي ايران سلطه پذير نيست دشمني هاي آنها نيز از همان آغاز پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شد.

وي افزود: جنگ تحميلي 8 سال، غائله كردستان و خوزستان و تركمن، ترور و سرنگوني هواپيمايي مسافربري، شكست نيروهاي آمريكايي در صحراي طبس، تحريم هاي فلج كننده اقتصادي و نظامي و تحريك گروه هاي الحادي و منحرف و جنايتكار داخلي از جمله توطئه هاي آمريكايي ها براي به زانو درآوردن جمهوري اسلامي ايران طي 40 سال گذشته بود كه در همه توطئه هاي خود با شكست روبرو شد.

حجت الاسلام حسيني گفت: كينه توزي آمريكا نه تنها تمامي ندارد، بلكه امروز نيز توطئه هاي آمريكا در سوريه و عراق و لبنان و افغانستان و يمن به بركت حضور نيروهاي انقلابي و مستشاران جمهوري اسلامي ايران در اين كشورها به شكست انجاميده است و آمريكا را از رسيدن به اهداف خود دور كرده است.

وي يادآور شد: حركتي كه امام خميني آغاز كرد و در ادامه با پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 تا به امروز تداوم داشته است همان حركت سرخ حسيني است كه مردم ايران اسلامي با تبعيت از امام راحل و امروز با تبعيت از رهبر معظم انقلاب مبارزه با ظلم و ستم را ادامه مي دهند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: شرايط امروز كشور اقتضا مي‌كند تا مسؤولان و نخبگان و سياسيون كشور بيش از گذشته با اتحاد و همدلي و انسجام و تبعيت از رهبري، مسيري را كه 40 سال قبل آغاز كرده با قدرت  ادامه دهد، چرا كه هرگونه اختلاف و تنش بين مسؤولان كشور سبب خشنودي آمريكا خواهد بود.

وي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را مظهر قدرت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران دانست و با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه اگر سپاه نبود كشور هم نبود، ابراز کرد: حضور مقتدرانه سپاه در منطقه براي برچيدن بساط تروريست هاي داعش سبب عصبانيت ترامپ شده و ترامپ براي انتقام گيري از سپاه در صدد ايجاد شكاف بين سپاه و مردم است اما او غافل از اين است كه سپاه همان مردم و از بطن مردم است.

حجت الاسلام حسيني سخنان دو پهلوي ترامپ را نشانه توطئه هاي تفرقه افكنانه ترامپ بين مردم و مسؤولان كشور دانست و يادآور شد: ترامپ در حاليكه از يك سو به مسؤولان نظام حمله مي‌كند، از سوي ديگر ابتدا ملت ايران را تروريست خطاب مي كند و در ادامه از ملت ايران تعريف و تمجيد مي‌كند.

به گفته وي، ترامپ به دنبال شكاف بين مردم و نيروهاي انقلابي و نخبگان و سياسيون كشور است، بنابراين اگر مردم همچنان از رهبري تبعيت كنند و صفوف متحده خود را در برابر دشمن حفظ كنند، قطعا آمريكا به اهداف خودش نخواهد رسيد.  

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان خاطرنشان كرد: سياست جمهوري اسلامي در برابر آمريكا همان فرمايش رهبر معظم انقلاب است كه مي فرمايد، من به آمريكا اعتماد ندارم و آمريكا قابل اعتماد نيست و براي همين است كه به مذاكرات نيز خوش بين نيست.

به گفته وي، مهمترين درس مذاكرات هسته اي براي جمهوري اسلامي ايران غير قابل اعتماد بودن آمريكا بود، بنابراين با توجه به ضرباتي كه آمريكا از انقلاب اسلامي ايران دريافت كرده است، آمريكايي ها هيچگاه دلسوز ايران و ملت ايران نخواهند بود.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه مذكرات نشان داد آمريكا همچنان دشمن درجه يك ايران است و قابل اعتماد نيست و نخواهد بود، گفت: تا زماني كه ملت ايران شعار هيات منا الذله امام حسين(ع) را سر دهند و ظلم ستيزي كه از مكتب امام حسين(ع) و كربلا آموخته اند ادامه دهند، آمريكا نيز با ايران كنار نخواهد آمد.

وي افزود: امروز نيز فشارهاي آمريكا به ايران و مطرح كردن موشكهاي جمهوري اسلامي ايران براي تضعيف بنيه دفاعي ايران است و از سوي ديگر به دنبال اين است كه  جمهوري اسلامي را بار ديگر به پاي ميز مذاكره بياورد، اما آمريكا بايد بداند تمام مذاكرات ايران درچارچوب برجام بوده و خارج آن هيچ مذاكره اي وجود نخواهد داشت.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان تأكيد كرد: مذاكره مجدد با آمريكا هيچگونه توجيهي ندارد، بنابراين همه فشارهاي آمريكا به ايران براي برگرداندن جمهوري اسلامي ايران به پاي ميز مذاكره براي برجام يك و دو و سه خواهد بود كه ايران نيز در مقابله زياده خواهي هاي آمريكا قاطعانه تر از گذشته خواهد ايستاد و از حق قانوني خود در برجام دفاع خواهد كرد./1307/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات