۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۳۲۰۰۰
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزی خبر داد؛

آغاز به کار فعالیت های فضای مجازی با رویکرد مهدویت

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزی با بیان اینکه تبلیغ اینترنتی در فضای مجازی با رویکرد مهدویت فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: اولویت در بحث رسانه و تبلیغ در فضای مجازی است و مبلغان در قالب توازن سایبری و فعالیت های تبلیغ اینترنتی در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند.
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزی

حجت الاسلام علی شفیعی معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: آسیب ها و خطرات موجود در فضای مجازی باید با راهکارهای مناسب رفع شود.

ضرورت آموزش سواد رسانه ای و فضای مجازی مبلغان

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزی با بیان اینکه فعالیت های تبلیغ اینترنتی در فضای مجازی با رویکرد مهدویت فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: اولویت در بحث رسانه، تبلیغ در فضای مجازی است و مبلغین در قالب توازن سایبری و فعالیت های تبلیغ اینترنتی در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اقدامات آتی حوزه معاونت تبلیغ در رابطه با بحث آموزش، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای رسانه ای و فضای مجازی، اولویت حوزه معاونت تبلیغ در بحث آموزش سواد رسانه ای و فضای مجازی است.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به فعالیت های آموزشی معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزی، خاطر نشان کرد: دوره آموزشی مقدماتی ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه با رویکرد سواد رسانه ای و نیاز روز مبلغین در اراک برگزار شد.

برگزاری دوره های مهارت افزایی شیوه های فن بیان

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزی در رابطه با برنامه های پیشرو حوزه معاونت تبلیغ، گفت: آزمون ها و دوره هایی با موضوعات تفسیر، احکام، درس های فرق و مذاهب به صورت غیر حضوری برای مبلغین برگزار می شود.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی ۳۴ ساعته برای طلاب خبر داد و افزود: برگزاری دوره های ۳۴ ساعته مهارت افزایی، شیوه های سخنرانی، کلاس داری و فن بیان از سوی حوزه معاونت تبلیغ، به مدیران ابلاغ شده است.

ساماندهی ۲۵۰ مبلغ در قالب طرح امین

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزی در ادامه با بیان اینکه معاونت تبلیغ حوزه استان مرکزی موظف است در بخش های مختلف فعالیت کند، عنوان کرد: از جمله فعالیت های حوزه معاونت تبلیغ در قالب مدارس امین؛ همکاری با نهادهای مهمی هچون آموزش و پرورش و ساماندهی ۲۵۰ مبلغ در قالب طرح امین است.

حجت الاسلام شفیعی در پایان افزود: ساماندهی مبلغین برای اقامه نماز، گفتمان های دینی در طول سال تحصیلی، تعامل هر چه بیشتر با آموزش و پرورش، شناسایی روستاها و مناطق محروم با جمعیت قابل توجه و اعزام مبلغ به این روستاها، آموزش مطالعات و پژوهش ۵۰۰ مبلغ به منظور بررسی مسائل اجتماعی تا پایان سال، برنامه ریزی شش ماهه اول و شش ماهه دوم برای ارزیابی مقالات و پژوهش های انجام شده، تجلیل از مقالات و پژوهش های برتر و در اختیار قرار دادن مقالات به دیگر مبلغان از اهم برنامه های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی است./842/ت302/ب1

ارسال نظرات