۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۹۹۴

هم اندیشی رابطان قرآن و عترت مدارس علمیه مازندران برگزار شد

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری هم اندیشی رابطان قرآن و عترت مدارس علمیه استان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد.
قرآن و عترت

حجت الاسلام جعفر طبرسی، سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری هم اندیشی رابطان قرآن و عترت مدارس علمیه استان امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد.

وی با بیان این که در این هم اندیشی که مدیران کانون های قرآن و عترت ادارات تبلیغات اسلامی استان حضور داشتند، مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران استان و همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مهم ترین راهبردهای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در مدارس علمیه را مورد تبیین و بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر رابطان قرآن و عترت در مدارس علمیه مازندران مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: حضور این رابطان بستری را برای رشد و توسعه فعالیت های قرآنی در سطح مدارس علمیه تقویت خواهد کرد.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر 25 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان مشغول فعالیت علمی هستند، تصریح کرد: از جمله مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تقویت و گسترش فعالیت های قرآنی در همه این مدارس است.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر طرح پرورش حفاظ قرآن در مدارس علمیه مازندران با محوریت مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر آغاز شد، خاطرنشان کرد: این طرح که چند سالی است در حوزه علمیه مازندران در حال اجرا است خروجی بسیار مناسبی را در پی داشته است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که اجرای طرح پرورش طلاب حافظ قرآن کریم در استان موجب راه اندازی مدرسه قرآنی بیت النور در قائمشهر شده است، تصریح کرد: این مدرسه علمیه با هدف تربیت طلاب حافظ کل و جزء قرآن کریم در قائمشهر راه اندازی شد که مورد استقبال مناسب طلاب قرار گرفت.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با اقدامات صورت گرفته امروز حوزه علمیه استان در بحث ترویج مباحث قرآنی جزء استان های با تراز بالا است، خاطرنشان کرد: همه توان و تلاش مجموعه مدیریت استان نیز تقویت اجرای طرح های قرآنی در همه مدارس علمیه استان است.

وی با بیان این که توجه به مباحث قرآنی در کنار دیگر بخش های آموزشی حوزه یک فرصت بسیار مناسبی برای طلاب است، تصریح کرد: باید توجه داشت که انس گرفتن یک طلبه با مباحث قرآنی بستری را برای تقویت بنیه علمی آنها فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز ترویج و گسترش مباحث قرآنی در مدارس علمیه مازندران به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اثرگذاری مطلوب طرح های قرآنی در حوزه، طلاب مدارس علمیه برای تقویت این گونه برنامه ها پیشگام هستند.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که از سال گذشته یک همکاری مطلوب و هدفمندی میان حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان وجود دارد، تصریح کرد: داشتن بخش های قرآنی در این سازمان ها بسترهای لازم را برای همکاری سه جانبه با محوریت حوزه علمیه را فراهم کرده است.

وی با تأکید براین که طلاب حوزه علمیه باید در نشر و گسترش مبانی قرآنی در جامعه پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای نشر معارف قرآنی در جامعه به خوبی فراهم شده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که سال گذشته نیز همکاری بسیار مطلوبی میان حوزه علمیه و این دو سازمان دینی و فرهنگی برقرار بوده است، افزود: برای نخستین بار نیز همایش تجلیل از طلاب حافظ قرآن نیز با همکاری این سازمان ها در مازندران برگزار شد.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه از همه ظرفیت ها برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در مدارس علمیه استفاده خواهد کرد، بیان داشت: اگر این دیگر سازمان های فرهنگی حوزه علمیه را در گسترش مباحث قرآنی در مدارس علمیه و همچنین متن جامعه یاری دهند موفقیت در این عرصه دو چندان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، انس با کلام الهی را عامل تقویت معنویت در طلاب حوزه علمیه دانست و خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم می کند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این طلاب در کنار حفظ قرآن کریم به تحصیل علوم دینی در حوزه نیز مشغول هستند، بیان داشت: حفظ آیات روح بخش قرآن کریم مانع تحصیل طلاب نمی شود.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح تربیت طلاب حافظ کل قرآن به عنوان یکی از طرح های ارزشمند در حوزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:خوشبختانه این طرح هر سال از سوی طلاب حوزه مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که انس طلاب با کلام الهی زمینه ساز تقویت معنویت در آنها را فراهم می کند، بیان داشت: مأنوس شدن یک طلبه با مفاهیم روح بخش قرآنی موجب رشد و تقویت بنیه علمی او خواهد شد./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات