۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۳۱۹۸۵
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آمریکا اعتقادی به برجام ندارد

حجت الاسلام سعیدی گفت: اگر همگی وحدت کلمه را حفظ کنند و گوش به فرمان رهبری باشند تمام نقشه های آمریکا و استکبار نقش بر آب خواهد شد و وظیفه مسؤولان آن است که گوش به فرمان رهبری و به دور از اختلاف باشند.
حجت الاسلام سعیدی

حجت الاسلام سید حسن سعیدی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به اظهارات ترامپ علیه ملت و انقلاب اسلامی اظهار داشت: دلایل کینه توزی آمریکا نسبت به ملت ایران و سپاه بر دو محور بنا نهاده شده است.

وی افزود: جواب نخست در مبنای کلی آن است که آمریکا چون رژیمی استکباری است می خواهد که ایران را ببلعد و بر او سلطه پیدا کند و نمی تواند ببیند که کشوری کوس استقلال می زند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: جواب دوم و جزئی تر آن است که آن چه که سبب شده امریکا به نیات استکباری خود نرسد نخست مردم متحد و یکپارچه ایران هستند و دوم نمود قدرت ایران و مردم ایران است که در سپاه مصداق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا می خواهد این نمود قدرت را بشکند و قدرت را از ایران سلب کند بنابراین مردم و سپاه دو خار بر سر راه نرسیدن اهداف استکباری آمریکا هستند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: امام فرمودند که اتکال به خداوند متعال و وحدت کلمه بسیار مهم است و عامل بعدی ولایت مداری مسؤولان است اگر همگی وحدت کلمه را حفظ کنند و گوش به فرمان رهبری باشند تمام نقشه های آمریکا و استکبار نقش بر آب خواهد شد و وظیفه مسؤولان آن است که گوش به فرمان رهبری و به دور از اختلاف باشند.

وی افزود: مهمترین عبرت و درسی که می توان از داستان برجام گرفت رسیدن به فرمایش رهبری است که از روز نخست می فرمودند به مذاکره امیدی ندارم و خوش بین نیستم و این که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: دولتمردان فرمایش رهبری را باور نداشتند و ساله ها کوشیدند و بر طبل تو خالی کوبیدند اما موضع گیری آنها نمایانگر عذر خواهی آنها از مردم و رهبری است که اکنون به این نتیجه رسیدیم که شما درست می گفتید و آمریکا نه به برجام معتقد است و نمی توان با او معاهده بست.

وی گفت: تز جدید آمریکا کشاندن ایران پای میز مذاکره برای بار دوم است و آمریکا به این نتیجه رسیده است که ایران به موضع قبلی خود بر خواهد گشت و می خواهد جلوی این برگشت را بگیرد و راه همان است که رهبری فرمود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ابراز داشت: مهمتر از همه آن است که بدانیم که این تز جدید نیست و این تحریم ها تازگی ندارد و در مقابل ملت دلیر ایران، غرولند می کند و نتیجه همان است که امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند./۹۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات