۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۳۱۹۸۳
نماینده شیخ عیسی قاسم:

وجود رهبر از ویژگی های برجسته انقلاب بحرین است

یکی از روحانیان بحرین از وجود رهبری نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم به عنوان ویژگی برجسته انقلاب این کشور یاد کرد.
شیخ عبدالله الدقاق نماینده شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم عصر امروز در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: کلام مفید پیرامون شخصیت امام سجاد (ع) فراوان و در سه بخش قابل بیان است.

وی در ادامه افزود: مبارزه با فقر، جهل و نادانی و ظلم سه ویژگی مهم و برجسته اخلاقی امام سجاد(ع) است، این سه مورد در سه موضوع قرار می گیرد.

نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: موضوع نخست، صحیفه سجادیه که تحولی در دعاست، دومین موضوع، رساله حقوق و خرید برده ها و آموزش آموزه های دینی به آنان سومین موضوع مهمی است که در شخصیت امام سجاد(ع) مشاهده می شود، طبق روایات، امام سجاد(ع)، یک هزار برده را آموزش دینی داده اند و انقلاب امام سجاد(ع) انقلابی کاملا رژف و مفید بوده است.

شیخ دقاق گفت: صحیفه سجادیه که به زبور آل محمد(ص) معروف شده یک دایره المعارف بزرگی است که توحید و مکارم اخلاق را به انسان یاد می دهد.

این روحانی بحرینی همچنین بیان کرد: رساله حقوق نیز به آموزش حقوق مختلف انسان اعم از حق پدر، مادر، فرزند، همسایه و ...می پردازد.

وی گفت: علما و اندیشمندان زیادی از سوی امام زین العابدین(ع) در عرصه انقلاب دین تربیت شده اند و این مساله در پرتو همه ظلم و فشارهایی بود که امام سجاد(ع) در ان زمان متحمل می شد.

نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم ابراز داشت: این موضوع همچنین در کشور بحرین نیز درحال وقوع است و آیت الله شیخ عیسی قاسم فشارهای زیادی را از سوی آل خلیفه متحمل می شود. این فشارها به دلیل این است که ایشان از شیوه و سیره امام سجاد(ع) و اهل بیت(ع) نشأت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه بحرینی های قم گفت: ولایتی بودن انقلاب بحرین، وجه تمایز آن با سایر انقلاب هاست، انقلاب تونس و مصر انقلاب های فاقد رهبری و ولایت هستند، لیکن انقلاب بحرین دارای رهبری به نام شیخ عیسی قاسم پدر روحانی برای مردم بحرین است.

 وی افزود: مردم بحرین برای حمایت از ایشان و انقلاب این کشور، فرزندان و پدران خود را فدا کرده اند، بنابراین انقلاب بحرین به سه دلیل اعم از برخورداری از رهبری واحد، مردمی بودن و وحدت طلبی پیروز است./۸۵۱/ب۲۰۲/د

ارسال نظرات