۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۳۱۹۸۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه های علمیه پرچم داران ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که امروز روحانیت به عنوان مرجع رسمی ترویج دین و ارزش های اسلامی در جامعه رسالت سنگینی در نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه بر عهده دارد، گفت: طلاب و روحانیان باید در منابر و خطابه های خود شاخص های سبک زندگی قرآنی را برای جامعه ما تببین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیر مراکز قرآنی سازمان تبلیغات و رابطان قرآنی حوزه علمیه استان، قرآن را کتاب هدایت بشریت عنوان کرد و با بیان این که بشریت تنها در سایه این کتاب آسمانی به رستگاری خواهد رسید، گفت: راه رسیدن به کمال و تعالی نیازمند بهره گیری مناسب از مفاهیم ناب قرآنی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه آیه های کلام الهی راه صحیح زیستن را به ما می آموزد، افزود: یک جامعه بدون بهره گیری مناسب از مفاهیم ناب قرآنی نمی تواند به سعادت حقیقی دست پیدا کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیای بشریت به دلیل غرق شدن در مالیات و مسائل دنیوی از مبانی دینی و قرآنی فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: همین فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی دنیای غرب را در یک باتلاقی از بحران های ریز و درشت فرو برده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دنیای اسلام باید به دلیل دارا بودن قرآن و سیره اهل بیت(ع) باید شکرگذار خداوند متعال باشد و به خود ببالد، تصریح کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بود جامعه اسلامی از این امانت الهی و یادگار پیامبر گرامی اسلام به خوبی استفاده نکرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نگاه ظاهری به کلام الهی باید از جامعه اسلامی حذف شود و مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، خاطرنشان کرد: انس با قرآن نباید تنها قرائت آن خلاصه شود بلکه مفاهیم ناب قرآنی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همان طور که شعار قرآنی در جامعه می دهیم باید زندگی ما نیز قرآنی باشد، تصریح کرد: تنها شعار دادن کافی نیست بلکه در عمل نیز باید هر یک از ما در مسیر دستورات قرآن گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران و تلاش های امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بسترهای گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه فراهم شده است، افزود: ظرفیتی که امروز در جامعه برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی وجود دارد به هیچ عنوان در گذشته وجود نداشت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هجمه های بسیاری جامعه اسلامی را تهدید می کنند، خاطرنشان کرد: خانواده ها امروز در معرض تهدید های فرهنگی دشمن قرار دارند و اگر قرآن و مفاهیم ناب آن محور همه امور باشد به حتم جامعه و خانواده از هجمه های دشمنان مصون خواهند ماند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که غرب با ترویج سبک زندگی بیگانه تلاش می کند مفاهیم ارزشی جامعه اسلامی را خدشه دار کند، افزود: سبک زندگی غربی تنها بر مبنای مادی گرایی بنا نهاد شده که متأسفانه امروز بخشی از جامعه اسلامی را با خود همراه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که امروز روحانیت به عنوان مرجع رسمی ترویج دین و ارزش های اسلامی در جامعه رسالت سنگینی در نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه بر عهده دارد، گفت: طلاب و روحانیان باید در منابر و خطابه های خود شاخص های سبک زندگی قرآنی را برای جامعه ما تببین کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه استان برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر بسترهای لازم برای گسترش مبانی قرآنی در میان طلاب حوزه های علمیه فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح حفظ قرآن چند سالی است که در مدارس علمیه استان آغاز شده است، بیان داشت: به همین منظور مدرسه تخصصی قرآنی بیت النور در جوار حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر سال گذشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه علمیه مازندران پرورش طلاب حافظ کل قرآن را به طور جدی و با برنامه ریزی مناسب دنبال می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با تلاش خود طلاب و اساتید حوزه تعدادی از طلاب استان حافظ کل قرآن کریم هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه علمیه باید در رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه پیشگام باشد، تصریح کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) و میراث داران انبیاء و اولیای الهی در این مسیر مهم بسیار جدی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند یک انقلاب قرآنی در مدارس علمیه هستیم، تصریح کرد: برای اجرای برنامه های قرآنی در مدارس علمیه نیازمند همراهی و کمک دیگر دستگاه های فرهنگی که اعتبارات قرآنی دارند هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و اداره کل ارشاد اسلامی سه سازمانی هستند که دارای اعتبارات قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: امروز در مدارس علمیه ما ظرفیت و پتانسیل مناسب قرآنی وجود دارد که در صورت تخصیص اعتبارات مناسب این ظرفیت های مناسب شکوفا خواهد شد.

وی با بیان این که به برکت تلاش های صورت گرفته امروز عطر قرآنی در همه مدارس استان به مشام می رسد، بیان داشت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی استان به ویژه سازمان تبلیغات شاهد گسترش مباحث قرآنی در میان طلاب حوزه علمیه استان باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که سال گذشته همکاری خوبی با مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اجرای برنامه های قرآنی داشتیم، تصریح کرد: در این راستا همایش تجلیل از طلاب قرآنی استان با همکاری حوزه علمیه و اداره کل ارشاد استان برگزار شد.

وی با بیان این که مباحث قرآنی از سنین پایین باید در میان طلاب نهادینه شود، بیان داشت: انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی به حتم به تقویت بنیه علمی آنها منجر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح حفظ، لحن و صوت، کلاس تجوید قرآن و یا دیگر برنامه های قرآنی باید در مدارس علمیه با جدیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان در رشد و گسترش مسائل قرآنی امروز در  کشور برای دیگران زبانزد است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات