۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۹۵۹
حجت الاسلام قاضی عسگر:

زیارت امر تشریفاتی نیست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه مراسم اربعین و زیارت آن امر تشریفاتی نیست، گفت: ما باید بتوانیم از مراسم اربعین به عنوان یک حرکت خودجوش برای مقابله با ظلم و ستم در دنیا استفاده کنیم.
حجت الاسلام قاضی عسگر - سفر به خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گردهمایی دست اندرکاران راهپیمایی اربعین حسینی گفت: اولین بحث زیارت بحث معرفت است چرا که بحث معرفت بسیار حساس و اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: قرار نبوده است در بحث اربعین و فلسفه وجودی آن شاهد این همه اسراف باشیم بلکه فلسفه اربعین چیز دیگری بوده است.

قاضی عسگر با تاکید بر اینکه زیارت امر تشریفاتی نیست و هدفگذاری شده است، گفت: باید در پرتو زیارت مردم را تربیت کنیم اگر 25 میلیون ایرانی برای زیارت می روند باید به حدی بیمه شده باشند که دیگر شاهد مشکلات اخلاقی و اجتماعی در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: فلسفه زیارت پیمان واقعی با ائمه است و تلقین خوبی و فضیلت به جامعه است ما در بحث اربعین باید این توجه کنیم که پیمان واقعی مان با ائمه را محکم کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: در بحث اربعین همه چیز رنگ و بوی شیعه ندارد اهل سنت عراق و ایران و حتی اهل کتاب نیز در این مراسم شرکت می کنند و ما اگر درست حرکت کنیم می توانیم اربعین را به صورت حرکتی خودجوش و مردمی برای مقابله با ظلم و ستم در دنیا مورد بهره برداری قرار دهیم و رونق این چشمه را بیشتر کنیم./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات