۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۳۱۹۵۵

سفر نمایندگان مراجع تقلید نجف به سامرا در سالروز تخریب حرم

نمایندگان حضرات آیات سیستانی و حکیم در دیدار با مسؤولان آستان مقدس عسکریین، سالروز تخریب حرم ائمه اطهار را تسلیت گفتند.
تخریب قبور حرم عسکریین

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از نمایندگان حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم در سالروز تخریب حرم امامین عسکریین(ع) به سامرا سفر کردند و با حجت الاسلام شیخ ستار المرشدی تولیت آستان مقدس عسکریین دیدار و گفت‎وگو کردند.

بررسی بمب‎گذاری سال 1384 شمسی در این حرم  بررسی پروژه‎های عمرانی و بازسازی حرم از موضوعات بود که در این دیدار مورد بحث و گفت‎وگو قرار گرفت.

حجت الاسلام سید امجد العذاری مسؤول شعائر دینی دفتر حضرت آیت الله حکیم در این دیدار گفت: مراجع تقلید نجف اشرف به ویژه حضرت آیت الله حکیم این واقعه دردناک را فراموش نمی‎کنند و این موضوع همچنان در قلب و اذهان شیعیان و محبان اهل بیت (ع) زنده است.

همچنین حجت الاسلام شیخ حسن السوادنی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در شهر الحریة واقع در استان بغداد به همراه جمعی از مومنان این منطقه به همین مناسبت با مسؤولان آستان مقدس عسکریین دیدار کرد.

حجت الاسلام السوادنی طی سخنانی از ایستادگی مجاهدان عراقی در برابر تروریسم و تحمیل شکست‎های سنگین به آنان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: رزمندگان امروزه به توانایی رسیده‎اند که اجازه هیچ گونه حمله‎ای به مراقد مقدس اهل بیت (ع) را نمی‎دهند.

وی ادامه داد: وجود حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا موجب افتخار و شادی اهالی این شهر و مردم عراق است و امروز به نشانه اعلام تسلیت به مناسبت سالروز حمله تروریستی به حرم ائمه اطهار (ع) به زیارت امامین عسکریین مشرف شدیم./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات