۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۳۱۹۵۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

صحیفه سجادیه متقن ترین کتاب روایی شیعی است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه صحیفه سجادیه متقن ترین کتاب شیعی است، گفت: صحیفه سجادیه تنها کتابی است که هم گفتار و هم کتابت آن از معصوم است.
حجت الاسلام قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در آیین سوگواری شهادت امام زین العابدین (ع) در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، اظهار داشت: صحیفه سجادیه متقن ترین کتاب شیعی است.

وی با بیان اینکه دیگر کتب روایی به زبان معصوم است اما به قلم معصوم نقل نشده است، گفت: همین کتاب نهج البلاغه اگر چه سخن معصوم را بیان کرده است اما قلم، قلم معصوم نیست.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اما کتاب صحیفه سجادیه به زبان معصوم و به قلم معصوم است و در حقیقت تنها کتابی است که این شرایط را دارد، در برخی نقل ها آمده است که در زمان کتابت این کتاب شریف از سوی امام باقر (ع)، امام صادق نیز حضور داشته است.

وی کتاب دیگر منتسب به امام زین العابدین (ع) را رساله حقوق امام سجاد (ع) دانست و گفت: این کتاب نیز یک کتاب ارزشمند اخلاقی است که حقوق مختلف انسان را بیان می کند و لازم است طلاب با آن انس داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه امروز وظیفه مهم طلاب آشنایی با کتب دست اول شیعی و ترویج آن در جامعه است، ادامه داد: امروز متأسفانه تنها یک جلسه شرح نهج البلاغه در شهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه به عنوان کتابی که آیین حکومت داری را بیان می کند برای حال حاضر جامعه ما ضرورت دارد، ابراز داشت: قرار گیری در عصر حکومت اسلامی نیاز به این کتاب شریف را دو چندان می کند.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر انس با کتب روایی و اخلاقی، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید خود طلاب با این کتب انس به خصوصی داشته باشند تا بتوانند مردم را نیز با این کتابهای غنی شیعی آشنا کنند.

وی با بیان اینکه رکن اساسی طلبه معنویت است و اگر معنویت نباشد این طلبه کامل نخواهد بود، تصریح کرد: مطالعه شرح حال علمای شیعه و کتب اخلاق فضای معنوی طلبگی را حفظ و تقویت خواهد کرد./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات