۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۹۴۲
آصفری:

جمهوری اسلامی ایران مانع چپاول آمریکا در منطقه است

آصفری با بیان اینکه منافع آمریکا در خاورمیانه با شکست مواجه شده است، گفت: آمریکایی ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، منابع منطقه را به غارت می بردند و امروزه نمی‌توانند همانند گذشته به آسانی این منابع را چپاول کنند.
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم

محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در رابطه با دلایل کینه توزی های مقامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی، ملت ایران و نهادهای انقلابی گفت: از مهمترین دلایل کینه توزی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، شکست ابهت و استکبار آنان پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکا اقتدار خود را از دست داده است

وی ادامه داد: آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در کشورهای منطقه مطرح بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا اقتدار خود را از دست داد و مردم دنیا توانستند اعتراضات خود را نسبت به اقدامات خصمانه اش اعلام کنند.

آصفری با بیان اینکه منافع آمریکا در خاورمیانه با شکست مواجه شده است، گفت: آمریکایی ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، منابع منطقه را به غارت می بردند و امروزه نمی‌توانند همانند گذشته به آسانی این منابع را چپاول کنند.

قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و آسیا

وی در رابطه با قدرت نرمی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و آسیا از خود بر جای گذاشته است، بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مواضع اثرگذاری قدرت نرم تغییر کرد و استراتژی انقلاب اسلامی به عنوان یک استراتژی در مقابل استراتژی های غربی و شرقی در سراسر دنیا مطرح شد و امروزه این استراتژی در ذهن و فکر ملت های غرب آسیا، آشکار است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی به سلطه گری آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا علاقه ای به پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران ندارد و برای نیازمند نگه داشتن تمام کشورهای جهان به خود تلاش می کند.

عدم وابستگی جمهوری اسلامی ایران به غرب

کارشناس مسائل سیاسی با بیان عدم وابستگی جمهوری اسلامی ایران به غرب، افزود: امروزه جمهوری اسلامی، بدون وابستگی به غرب توانسته است به فناوری‌های عظیمی در موضوعات نانو، هسته ای، سلول های بنیادی و ... دست پیدا کند.

آصفری تصریح کرد: در گذشته، کسانی که خواستار دسترسی به منابع جدید بودند، باید دست نیاز خود را به سوی غرب دراز می‌کردند، اما امروزه جمهوری اسلامی ایران، به همت جوانان انقلابی خود هیچ نیازی به یاری آمریکا برای دسترسی به منابع جدید ندارد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باعث می شود آمریکا دست از سنگ اندازی در مسیر جمهوری اسلامی ایران بردارد، پیشرفت در بعد علمی است./842/ت302/ب1

ارسال نظرات