۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۹۴۱
با حضور طلاب؛

مراسم عزاداري شهادت امام سجاد برگزار شد

دسته عزاداري شهادت امام سجاد(ع) بعد از اجتماع عزاداران در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور جمع كثيري از مردم از اين مسجد تا گلزار شهداي سيد فتح الله ورامين به راه افتاد.
عزاداري ورامين عزاداري ورامين

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، دسته عزاداري شهادت امام سجاد(ع) ظهر امروز هم زمان با سالروز شهادت امام زين‌العابدين(ع) با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی باسابقه ترين امام جمعه كشور، خانواده شهدا، طلاب، روحانيان، بسيجيان، جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و ديگر مردم مؤمن و خداجوي ورامین برگزار شد.

مردم ولايتمدار ديار 15 خرداد امروز بعد از اجتماع و عزاداري شهادت چهارمین ستاره آسمان ولايت در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان به خيابان ها آمدند و اشک ماتم ریختند.

عزاداران امروز مسیر مسجد صاحب الزمان(عج) ورامين تا گلزار شهدای سید فتح الله اين شهر را پیاده طي كردند، بر سر و سينه زدند، ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت را به نمايش گذاشتند.

وارثان قيام 15 خرداد در پایان بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس حاضر شدند و بار ديگر با آرمان هاي امام و رهبر انقلاب اسلامي تجدید پيمان کردند.

همچنين مداحان اهل بیت در این مراسم نيز در مدح شهدای کربلا، اهل بيت و امام سجاد(ع) به مرثيه و نوحه خوانی پرداختند.

گفتني است مراسم عزاداري اين روز هر ساله طبق یک آیین سنتی در ورامين برگزار مي شود.

شايان ذكر است امام سجاد(ع) به روايتي روز 25 محرم سال 95 هجری قمری به دست ولید بن عبد الملک مسموم و به شهادت رسید./804/پ204/ب1

ارسال نظرات