۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۳۱۹۱۶

چند خبر کوتاه سیاسی

مسؤولین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند، توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل مذاکره است و ظرفیت‌های تعلیق شدۀ هسته‌ای کشور هرچه سریع‌تر فعال‌سازی شود عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت ۲۴ مهر سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مراسم نثار گل به مرقد مطهر امام(ره) و تجدید میثاق مسئولان، روحانیون و کارکنان این سازمان با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

همچنین پیش از این مراسم که با حضور حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، مسئولان و کارکنان این سازمان با حضور در بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهدا انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادای احترام کردند.

فرماندهان ارتش درخصوص سازمان عقیدتی سیاسی چه گفتند

فرماندهان چهارگانه ارتش(دریایی، هوایی، زمینی و پدافند هوایی) بمناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخنانی مطرح کردند که در ادامه می‌خوانید.

فرمانده نداجا: سازمان عقیدتی سیاسی بخوبی وظایفش را انجام داده است

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: من از طرف خودم و آحاد کارکنان ولایی نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی را به همه همرزمانم در این سازمان معظم و ادارات تابعه آن تبریک می گویم.

سیاری افزود: ارتش ما یک ارتش معنویت محور است و این به معنی آن است که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خوبی وظایف محوله اش را به انجام رسانده و در آن موفق بوده است.

فرمانده نهاجا: حضور پررنگ عقیدتی سیاسی موجب رونق مسائل اعتقادی و فرهنگی در پایگاه‌های نیروی هوایی شده است

امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هنر عقیدتی سیاسی این است که دلها را به خدا نزدیکتر کند و گوهری بود که بعد از انقلاب نصیب نیروهای مسلح شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین اظهار داشت: حضور پررنگ عقیدتی سیاسی باعث شده ما امروز شاهد رونق مسائل اعتقادی و فرهنگی در پایگاه های نیروی هوایی باشیم.

فرمانده نزاجا: بصیرت امروز ارتش رهین حضور سازمان عقیدتی سیاسی است

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه همرزمان ارجمندم در این سازمان باید عرض کنم نورانیتی که امروز ارتش از آن بهره مند است و بصیرتی که امروز ارتشیان مختلف دارند و نیز معرفتی که نسبت به اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی دارند و آگاهی آنها نسبت به معارف اسلامی؛ رهین حضور نورانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.

فرمانده پدافند هوایی: عقیدتی سیاسی در دور افتاده‌ترین یگانهای نظامی حضور دارد

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: امروز نقش عقیدتی سیاسی، تسهیل کننده مأموریت نیست بلکه خود مأموریت ما است. برای ما عقیدتی سیاسی و حفظ امنیت دو عنصریست در کنار فرماندهی جهت انجام مأموریت.

وی افزود: امروز نهاد عقیدتی سیاسی شعاری عمل نکرده و در تمامی مراکز در میدان حضور دارد.

اسماعیلی همچنین اظهار داشت: عقیدتی سیاسی حتی در صعب العبور ترین اماکن و دور افتاده ترین یکانهای نظامی حضور دارد.

بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی:

توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل مذاکره است

بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی در محکومیت سخنان بی ادبانه و ناآگاهانه رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد و طی آن با تاکید بر اینکه هر گونه مذاکره مجدد و اصلاح مفاد برجام مردود بوده و نباید انجام شود، آمده است: توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل مذاکره است و این امر باید با شدت و حدّت لازم به طرف آمریکایی یادآوری شود.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان آوردند: «اینکه ملّت ایران خود را استکبارستیز می‌داند، به ‌خاطر این است که زیر بار تحمیل دولت آمریکا نرفته است. دولت آمریکا یک دولت استکباری است، حقّ مداخله‌ در کشورها را برای خود قائل است، جنگ‌افروزی می‌کند و در امور کشورها مداخله می‌کند و...»

در ادامه این بیانیه آمده است: بار دیگر سخنان نسنجیده و بی ادبانه رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا که حاکی از ناآگاهی و سواد اندک وی در مسائل تاریخی، فرهنگی، سیاسی و بین المللی بود و تحت تاثیر لابی های صهیونیستی و سعودی و صنایع دفاعی و نظامی این کشور اظهار شد، اوج دشمنی و خصومت دولت آمریکا بر ضد ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را نمایان ساخت.

این بیانیه با اشاره به صحبت‌های اخیر ترامپ آمده است: این اظهارات متناقض با رفتارهای آمریکا و ایراد اتهامات بی اساس به دولت، نهادهای انقلابی و ملت جمهوری اسلامی ایران در حالی بیان می شود که آمریکا خود بزرگترین خطر و تهدید برای جامعه بین المللی است. بررسی سوابق این کشور در دهه های گذشته نشان می دهد که بزرگترین ناقض حقوق بین الملل بوده است. خروج از پیمان زیست محیطی کیوتو، خروج از پیمان آب و هوایی و تغییر اقلیم پاریس، تجاوز گری و جنگ بر خلاف منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل علیه ویتنام، عراق و افغانستان، کشتار غیر نظامیان، کودکان و زنان و تحمیل رنج های گسترده به مردم این کشورها، ساقط نمودن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس و اعطای نشان شجاعت به فرمانده ناو وینسنس، کودتاهای متعدد در آمریکای لاتین و حمایت از کودتاچیان 28 مرداد 1332 در ایران، تنها قطره ای از اقیانوس رفتارهای غیرقانونی آمریکاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: این کشور در حالی جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم، به هم زدن نظم منطقه ای و نقض حقوق بشر متهم می کند که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج از این کشور است. افزایش نژادپرستی پس از روی کارآمدن رئیس جمهور نژاد پرست این کشور و اعتراضات رنگین پوستان علیه تبعیض های نژادی در این کشور که روزانه خبرهای کثیری از آن در رسانه ها منتشر می شود، توسعه فراوانی یافته است. حمایت از تجاوزگری و وحشیگری های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، سکوت در برابر نقض شدید حقوق مسلمانان و کشتار آنها در میانمار، برخورداری از زندان های مخوف و غیرقانونی مانند ابوغریب عراق، بگرام افغانستان و گوانتانامو و جنایت هایی که در آنها صورت گرفته است. سکوت در برابر تجاوزگری سعودی ها و کشتار مردم بیگناه یمن، حمایت از رژیم آل خلیفه در سرکوب مردمی که خواستار اصلاحات سیاسی هستند، سکوت در برابر نقض شدید حقوق بشر و فقدان دموکراسی در رژیم های دیکتاتوری متحد آمریکا در خاورمیانه، حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریست مانند داعش و جبهه النصره همگی نشان از تناقض در عملکردهای این کشور است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ایالات متحده در حالی خود را ضد گروه‌های تروریستی می داند که خود بنا بر اظهارات ترامپ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، موجب ایجاد گروه تروریستی داعش شده است. این کشور در حالی ادعای مقابله با اشاعه سلاح های هسته ای دارد که چشم خود را بر زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی بسته و بیشترین کمک ها را برای دست یابی این رژیم اشغالگر به بمب اتمی داشته است. طنز ماجرا آنجاست که آمریکا بیشترین کلاهک های هسته ای را دارد و تنها کشوری است که در طول تاریخ از سلاح های اتمی استفاده کرده است و اکنون خود را مدعی صلح طلبی می داند.

در بخش دیگری از این بیانیه، بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی ضمن محکوم کردن سخنان بی ادبانه و بی شرمانه رئیس جمهور بی تجربه آمریکا و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی یادآور شد که نهادهای انقلابی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سپاه در بدنه و متن مردم حضور دارد و اتهاماتی که به این نهاد انقلابی وارد شده است مردود است. بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی بر حمایت قاطع از سپاه پاسداران به عنوان رکن مقتدر دفاعی کشور و پیشگام در مبارزه با تروریسم، تاکید کرده و اطمینان می دهد در سایه اتحاد نیروهای مسلح و رهبری هوشمندانه امام خامنه ای (مدظله العالی) همه توطئه ها خنثی و بی اثر خواهد بود.

در ادامه بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی آمده است: برجام توافقی بین المللی و مورد تایید جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد است. نقض روح و جسم این پیمان توسط ایالات متحده آمریکا، خوی استکباری این رژیم را بار دیگر نمایان می سازد. لذا دولتمردان جمهوری اسلامی ایران می بایست با اتخاذ دیپلماسی عزت مندانه و مبتنی بر 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت و با رصد دقیق سیاست ها و اقدامات آمریکا و در صورتیکه این توافق منافع ملت ایران را تامین نکند، راه‌ها و سناریوهای بازگشت به دوران قبل از برجام را مورد نظر قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه هر گونه مذاکره مجدد و اصلاح مفاد برجام مردود بوده و نباید انجام شود، آمده است: توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل مذاکره است و این امر باید با شدت و حدّت لازم به طرف آمریکایی یادآوری شود.

در انتهای این بیانیه آمده است: در پایان به رئیس جمهور جاهل آمریکا یادآور می شود که با مطالعه بیشتر در مورد تاریخ ملت ایران و خلیج همیشه فارس خود را از جهل و نادانی رها کند. استفاده از عناوین مجعول و قلب تاریخ نمی تواند تغییری در واقعیت ایجاد کند بلکه ناآگاهی و جهل استفاده کنندگان آن را به جهانیان نشان می دهد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به سخنان اخیر ترامپ؛

ظرفیت‌های تعلیق شدۀ هسته‌ای کشور هرچه سریع‌تر فعال‌سازی شود

کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای از مسئولان خواست که با توجه به نقض صریح برجام از سوی آمریکا و اتهامات مکرر آنها علیه ایران اسلامی هرچه سریع‌تر نسبت به فعال‌سازی ظرفیت‌های تعلیق شدۀ هسته‌ای کشور اقدام کنند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امریکای جهانخوار که تا مدتی قبل خود را بر تمام ارکان کشور مسلط می‌دید تمام توان خود را برای براندازی جمهوری اسلامی به کار گرفت و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد. اکنون و بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، این تلاش های مذبوحانه و البته ناکام ادامه داشته و درست در ادامه همین دشمنی‌ها، رئیس جمهور نابخرد و تاجرپیشه آمریکا اظهاراتی سخیف، زشت، بی ادبانه و متناسب با ذات و ماهیت استکباریِ سایر دولتمردان امریکایی علیه ملت عزیز ایران بر زبان راند در صورتیکه ملت‌های آزادیخواه جهان به ویژه ملت غیور ایران اسلامی دولت امریکا را بفرموده امام راحل، تروریست بالذات می‌دانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در واقع اظهارات اخیر رِئیس‌جمهور گستاخ و هتاک امریکا، نه تنها نشان‌دهنده تداوم بخشیدن به نوعی رویکرد دیکتاتوری بین المللی علیه تمامی کشورهای جهان است بلکه از تشدید سیاست‌های خصمانه اما با شفافیتی عریان تر، علیه سایر دولت‌ها و ملت‌های جهان به ویژه کشور و ملت عزیز و مقتدر ایران حکایت دارد به گونه ای که هرچند ادبیات اوباما و ترامپ ممکن است در ظاهر تفاوت داشته باشد اما عمق کینه و نفرت آنان از ملت ایران همواره ثابت بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: ادعای عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ بیشتر به طنزی شبیه است که تنها رژیم صهیونیستی و دولت‌های مرتجع منطقه غرب آسیا که دستانشان به خون ملت‌های مظلوم منطقه الوده است از آن استقبال کرده اند. نقض برجام از سوی دولت آمریکا نه در زمان ترامپ بلکه در همان روز ابتدای اجرای برجام و در دولت اوباما اتفاق افتاد. در همان زمان خوش باوری مسئولان اجرایی کشور مانع موضع گیری انقلابی از سوی آنها شد. اگر مسئولان اجرایی انقلابی عمل می کردند، اکنون آمریکا تا بدین حد گستاخ نشده بود.

در ادامه بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی آمده است: در خصوص دشمنی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز باید به یاد داشته باشیم که چنانچه هر نهادی مسئولیت خود را در راستای منافع ملی به درستی انجام دهد مشمول دشمنی آمریکا خواهد شد. جا دارد همواره بیاد بیاوریم این سخن پیر جماران را که تنها حرکت اشتباه ماست که باعث تمجیدهای سیاستمدارانِ آمریکایی می‌شود، از این رو کینه فعلی آمریکا نسبت به سپاه، دلیلی روشن بر حقانیت حرکت نهاد انقلابیِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد. امروزه عمق نفوذ سپاه پاسداران در دل‌های مردم مظلوم کل عالم همانند سوریه، بحرین، یمن، عراق، لبنان و ... بوده و آمریکایی ها باید بدانند که دل های مظلومان عالم تحریم ناپذیر است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون با روشن شدن بدعهدی و گستاخی های روزافزون آمریکا علیه ملت ایران بر همه مسئولین است که ضمن اتحاد و همدلی نسبت به  موضع گیری یکپارچه  با زعامت و راهبرد انقلابی ولی امر مسلمین امام خامنه ای علیه این بدعهدی ها اقدام کنند. البته باید به یاد داشته باشیم در دشمنی نسبت به این ملت همانند زمان جنگ تحمیلی تفاوتی بین اروپا و آمریکا وجود ندارد و تجربه برجام برهمگان ثابت کرد که این تجربه آخرین تجربه مذاکره با این کشورهای بدعهد خواهد بود چرا که موجب گستاخ تر شدن آنان شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تجربه مذاکرات برجام و موضع گیری و امتیاز خواهی وزرای خارجه وقت این کشورها بایستی چراغ راه خوش بینان به مواضع اروپا قرار گیرد. در این خصوص به دولت محترم جمهورى اسلامى توصیه می‌شود به جای اعتماد به ظاهر فریبی‌های دولت‌هاى اروپایى، نصایح رهبر انقلاب را نصب العین تصمیم گیری‌هاى سیاست خارجى خود قرار داده و براى برون رفت از رکود، فقر و بیکارى، اقتصاد مقاومتی را جایگزین اقتصاد مذاکراتی کرده تا خطاهای گذشته جبران شود و ان‌شاءالله خدمت صادقانه به ملت ایران در عمل عینیت یابد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در پایان بیانیه خود ضمن تشکر از مواضع متحد و یکپارچه مسئولان کشور و با توجه به نقض صریح برجام از سوی آمریکا و همچنین اتهامات مکرر آنان علیه ایران اسلامی از مسئولین امر تقاضا کرد هرچه سریع تر نسبت به  فعال‌سازی ظرفیت های تعلیق شدۀ هسته ای کشور اقدام کنند.

طی بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش جبهه اعتداگرایان و اصلاح‌طلبان به سخنان رئیس جمهور آمریکا

جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان ایران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: اگر چه تاریخ تمدن بشر، نام بزرگانی چون هومر در یونان باستان، ویلیام شکسپیر در انگلستان و لامارتین در فرانسه را همواره در یاد خواهد داشت و به اقدامات آبراهام لینکلن در آزادی بردگان و رنگین پوستان افتخار خواهد کرد، اما بدون شک نقش ملت بزرگ ایران نیز در خلق تمدن متعالی بشر، جایگاهی بی بدیل و در خور توجه است.

این بیانیه می‌افزاید: ملت ما، تداوم نسل بزرگان سخن و میراث دار ادیبان و اندیشمندانی چون حافظ،مولانا و سعدی می باشند که تمامی نوع بشر را فارغ از دین و آیین و نژادشان، اعضایی از یک پیکر واحد می دانند و شرف انسان را در گرو صلح و دوستی و احترام متقابل به ملتها می دانند و براساس کلام آزادی آور خداوند در قرآن، حرمت جان یک انسان در هر گوشه ای از این جهان را تا حد ستاندن جان تمامی نوع بشر مورد مذمت و نکوهش قرار می دهند،و از همین رو کشور عزیز ما بعنوان سرزمین روشنایی و خورشید و موطن شعرا و بزرگان اخلاق و هنر نام گرفته است.

در این بیانیه آمده است: مذاکرات مستقیم هسته‌ای ایران با طرف‌های غربی، واقعه ارزشمندی بود که بخشی از ظرفیت منطق گفت‌وگو و تمدن بشری را پس از جنگ‌های جهانی ویرانگر به نمایش گذارد واین نوید را به بشریت داد که علیرغم زیاده خواهی و انحصارطلبی برخی حکام جهان، در نهایت این تمایل جوامع بشری به صلح و آرامش در جهان است که بر بوی باروت و صدای بمب و گلوله غلبه خواهد کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم: اما تداوم برخی اقدامات دولت های غربی، بویژه سیاستمداران آمریکا در راستای اعمال تحریم های سخت و خشن بر علیه ملت ایران، نشان داد که توسل به خشونت و تهدید در طی سالهای اخیر، نه تنها تاثیری بر روند کاهش جنگ، خشونت و تروریسم در منطقه خاور میانه نداشته است، بلکه سبب تضعیف جامعه مدنی و آزادیخواهی در کشورهای خاور میانه و گسترش فقر عمومی و افکار و اندیشه های واپسگرا شده و جنگ و قساوت را دو چندان کرده است. تا جایی که ابتکار عمل به دستان سفیران مرگ و منادیان جمود و واپسگرایی سپرده شده و سلاح های مرگ آور به جای انسان های نوع دوست و فهیم حکم می رانند.

«لذا بنظر میرسد که تنها برنده شرایط ملتهب و پر از قساوت و دشمنی در جهان ، حامیان تروریست و جنگ سالارانی هستند که انسانیت، منطق و عاطفه را به مسلخ برده اند و ریشه نهال نوعدوستی و آزادی خواهی را به خون صدها هزار زن و کودک و سرباز بیگناه آلوده‌اند. بدون شک، خواست مردم ایران و غرب در شرایط دشوار کنونی، تلاش برای استقرار صلح و آرامش در جهان است، چرا که تاوان حمایت و یا سکوت در برابر خشونت و ترور در سوریه، عراق و افغانستان را هزاران سرباز ایرانی و غربی با جان خود پرداخته اند و مادران و پدران بسیاری دراین اثنا، فرزندان دلبند خودرا برای اهدافی موهوم و بی حاصل از دست داده اند.»

در بیانیه جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان تصریح شده است: لذا احزاب مردمی جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان ایران، بعنوان نمایندگان مدنی ملت بزرگ ایران، حمایت همه جانبه خود از عهدی که مسولین دیپلماسی کشورمان با دولت های غربی در جریان گفتگو های هسته ای بسته اند را اعلام می کنند و به ملت های جوامع غربی، بویژه مردم آمریکا میگوییم که به منظور حفظ غرور و حقوق ملت ایران، همواره در کنار دولت قانونی و مشروع ایران به منظور دفاع از کشورمان و تداوم صلح و ثبات و آرامش در جهان تا پای جان خواهیم ایستاد. در مقابل از نمایندگان تمامی ملت های آزاد، بویژه دولتمردان و سیاستگذاران کشورهای طرف مذاکره با ایران انتظار داریم تا جایگاه دموکراسی و آزادی خواهی در افکار آگاه و انسانی غرب را به آفت ناامیدی، بی اعتمادی و خلف وعده با دولت و ملت ایران نیالایند.

در ادامه از این بیانیه آمده است: در شرایط کنونی بنظر می رسد که بهترین اقدام طرف های غربی ، تقلیل دخالت قدرت های خارجی در خاور میانه و تلاش برای استقرار صلح و آرامش در منطقه به منظور تقویت جامعه مدنی،افکار آزادی خواهانه و اندیشه های صلح طلب ، با محوریت حقوق انسانی و کرامت نوع بشر می باشد، ارزش هایی که هیچگاه با سلاح و تهدید و تحریم بدست نیامده اند و بارزترین نمونه ها برای مذمت چنین نگرشی، شرایط فعلی کشورهای سوریه، عراق و افغانستان می باشد.

در انتهای این بیانیه می‌خوانیم: درپایان از دولت و ملت آمریکا و قاره سبز اروپا انتظار داریم تا همچون سال های اخیر و بدون هرگونه تهدید و تحریم ملت ایران، به مذاکرات خود برای رفع منازعات فیمابین ادامه دهند و با لحاظ منافع مشترک جهانی برای استقرار صلح و آرامش با دولت منتخب مردم ایران بعنوان اولین قدرت تاثیرگذار منطقه ای همراهی کنند./907/204/ح

ارسال نظرات