۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۳۱۹۱۱
بروجردی در دیدار با فرستاده ویژه فرانسه:

آمریکا با نقض برجام انگیزه حرکت ایران در مسیر تعهدات را از بین می‌برد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: درصورت نقض برجام ازسوی آمریکا، انگیزه‌ای برای ادامه مسیر در جهت اجرای برجام نخواهیم داشت.
بروجردی

به گزارش خبرگزاری رسا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه، 24 مهر با فرانک ژوله فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه دیدار کرد و پیرامون همکاری‌های دو جانبه و روابط پارلمانی بحث و گفت وگو کردند.

 

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به گسترش روابط ایران و فرانسه گفت: فرانسه به ویژه پس از تحولات برجام گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه و گسترش روابط دو کشور برداشته است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا در نقض تعهدات برجام از سوی این کشور عنوان کرد: در صورتی که خروجی کنگره آمریکا بر هم زدن و نقض تعهدات برجام باشد جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای ادامه راه نخواهد داشت و جهان خواهد فهمید که توانمندی جمهوری اسلامی ایران برای حرکت در این مسیر بیش از توانمندی قبل از توافق است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پایبندی به معاهده ان پی تی دارای پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری در عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است، خاطر نشان کرد: توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست راهبردی بازدارندگی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

بروجردی در رابطه با تحولات اخیر خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قویا از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق حمایت کرده و تنها راه‌حل برون یافت سوریه از بحران موجود را راه‌حل مذاکره سیاسی می‌داند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به اینکه همکاری‌های میان دو کشور ایران و فرانسه به ویژه افزایش همکاری‌ها در راستای مبارزه با تروریسم نقش مهمی در حل مشکلات منطقه ایفا می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در منطقه شاهد کشتار دموکراسی هستیم و انتظار از نمایندگان ملت‌ها از جمله پارلمان فرانسه این است که در مقابل حق کشی ملت‌ها فریاد بلندتری داشته باشند.

فرانک ژوله فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و فرانسه گفت: آنچه برای فرانسه مهم است روابط دو کشور بر اساس احترام، درک و منافع متقابل است و در همین راستا فرانسه از همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: فرانسه علاقمند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های موجود بین دو کشور را خواستاریم.

فرانک ژوله ضمن ابراز امیدواری حل مشکلات موجود در منطقه از جمله سوریه خاطرنشان کرد: با توجه به نقش سازنده ایران در برقراری ثبات در منطقه همکاری‌های دو کشور ایران و فرانسه تأثیر بسزایی در برقراری آرامش و ثبات در کل منطقه ایفا خواهد کرد.

فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه در پایان اظهار داشت: فرانسه آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها و افزایش تبادل نظر مقامات میان دو کشور با حسن نیت کامل طرفین را دارا است./907/103/ح

ارسال نظرات