۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۳۱۹۱۰
شرفی:

ترامپ مجبور به عذرخواهی از ایران خواهد شد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ در آینده نزدیک به دلیل اظهارات خصمانه خود علیه ایران مجبور به عذرخواهی می‌شود.
شرفی نماینده آبادان

غلامرضا شرفی، نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره اظهارات خصمانه اخیر ترامپ، گفت: بنده چندماه قبل در نطق خود و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرده بودم که روی کار آمدن ترامپ منجر به پشت پا زدن به برجام و مقابله با موضوع نرمش قهرمانانه خواهد شد. 

وی افزود: امروز آمریکا در منطقه خاورمیانه هیچ دستاویز و یا عمق استراتژیکی برای خود ندارد، از همین‌ رو مجبور شده تا به سمت فرافکنی و نمایش‌های سیاسی برود. امروز نیز حتی اتحادیه اروپا و سایر اعضای ۱+۵ نیز میل به همراهی با آمریکا و ادبیات سخیف رئیس جمهور این کشور ندارند. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با پیش‌بینی رفتار بعدی ترامپ در قبال ایران، اظهار داشت: در آینده نه چندان دور ترامپ مجبور به عذرخواهی از ایران خواهد شد، ضمن اینکه سیاستمداران کهنه‌کار حاضر در سنا به نظر نمی‌رسد اجازه دهند فردی که حالت طبیعی ندارد عنان کار کشور آنها را در معاهدهات مهم بین‌المللی دست بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره انزوای بیش از پیش آمریکا نیز، گفت: امروز رفتارهایی که از ترامپ سر می‌زند تا اندازه‌ای شرم آور است که هیچ سیاستمدار عاقلی در جهان حاضر نیست با وی همراهی کند.

شرفی در پاسخ به این سؤال که چرا آمریکا برنامه موشکی ایران را مورد هجمه قرار داده است، عنوان داشت: امروز آمریکا در منطقه هیچ‌کدام از ابزارهای لازم برای آغاز یک جنگ را ندارد، از سوی دیگر نیز توان دفاعی ایران تا اندازه‌ای افزایش یافته که هیچ کشوری جرات نمی‌کند به نیابت از آمریکا وارد جنگ با ایران شود.

وی ادامه داد: آمریکا به این دلیل که نمی‌تواند انگیزه لازم در میان نیروهای خود برای نبرد در قبال ایران را ایجاد کند، دست به اقدامات فرافکنانه می‌زند. قطعا مطرح کردن مقابله با توانایی موشکی ایران نیز یکی از ترفندهایی است که آمریکا سعی دارد از طریق آن شکست‌های پی در پی خود در خاورمیانه را مخفی نگه دارد.

شرفی تصریح کرد: آمریکا و سایر استکبارگرایان می‌دانند که توان دفاعی ایران تنها محدود به سلاح‌های موشکی آن نیست، زیرا امروز، ایران در تمامی زمینه‌های دفاعی در بالاترین سطح از اقتدار قرار گرفته است. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: مواضع اخیر ترامپ تنها مصرف داخلی؛ برای گمراه کردن مردم از کاستی‌های موجود در کشور آمریکا و جلب رضایت برخی از شیخ نشینان منطقه‌ای دارد./856/۳۰۲/ح

ارسال نظرات