۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۳۱۹۰۶
مدیر مؤسسه غدیرشناسی:

عاشورا نتیجه بی اهمیتی نسبت به غدیر بود

مدیر مؤسسه غدیرشناسی با انتقاد از مسؤولان فرهنگی و مذهبی در زمینه بدعت استقبال از محرم، گفت: متاسفانه از ۲ ماه مانده به محرم چله محرم گرفته و علم های سیاه برافراشته می کنند که این مسأله سبب می شود جشن غدیر در حاشیه بماند.
آیت الله شاه آبادی، مدیر مؤسسه غدیر شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی، مدیر مؤسسه غدیر شناسی  امروز در  دیدار با مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مسأله غدیر گفت: اگر غدیر مورد غفلت قرار نمی گرفت امروز عاشورا نداشتیم بنابراین باید مواظب بود که اشتباه بزرگ تاریخ دوباره تکرار نشود.

وی با انتقاد از مسؤولان فرهنگی و مذهبی در خصوص بدعت استقبال از محرم، افزود: متاسفانه از 2 ماه مانده به محرم چله محرم می گیرند و علم های سیاه برافراشته می کنند و باعث می شوند جشن غدیر در حاشیه بماند که کار درستی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی ادامه داد: با استقبال از محرم تنور دشمن را گرم تر می کنید و آنها دین اسلام را دین گریه و ماتم به دنیا معرفی می کنند و جوان را در دو راهی گریه و شادی گذاشته و می گویند اگر اسلام را انتخاب کنی فقط گریه و ماتم است، پس خط بطلان بر دین بکش و شاد زندگی کن.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز  هم از اصل دین فاصله بگیریم، 50 سال بعد حادثه ای مشابه عاشورا خواهیم داشت.

آذربایجان غربی پایلوت اجرای طرح های غدیرشناسی در کشور

مدیر مؤسسه غدیر شناسی در ادامه از انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت اجرای فعالیت های غدیرشناسی گفت: امسال آذربایجان غربی در بین 8 استان منتخب به عنوان استان پایلوت برای فعالیت در حوزه غدیر انتخاب شده است.

وی با اشاره به ظرفیت جوان و پرانرژی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: بر همین اساس نخستین دیدار برای اجرای طرح و فعالیت های غدیر شناسی در استان با مسوول کانون های فرهنگی هنری استان انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی کانون های مساجد را رابط مساجد و جامعه اسلامی با خانه و خانواده عنوان کرد و گفت:  فعالیت جوانان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت و پتانسیل بزرگی است چراکه یک جوان اگر در این کانون ها به درستی هدایت شود می تواند تمام اعضای خانواده را به سمت فعالیت های دینی سوق دهد.

مدیر مؤسسه غدیر شناسی کشور تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به منظور برخورداری از نیروی انسانی جوان بهترین زمینه برای تبلیغ و ترویج مباحث مربوط به غدیر است.

وی تفهیم غدیر را ماموریت بنیاد غدیر شناسی خواند و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح ها و فعالیت های غدیرشناسی در استان آذربایجان غربی شاهد توفیقات بیش از پیش در حوزه ولایتمداری جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی با اشاره به توطئه های دشمنان برای ضربه به اسلام، اظهار داشت: امروز در جنگ عقیدتی کار به جایی رسیده است که همه تلفات دارند و افزایش وهابیون زنگ خطر بزرگی برای جامعه اسلامی است./936/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات