۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۳۱۸۹۸
سفیر عراق در ایران:

امام حسین و پیاده روی اربعین عامل وحدت جهان اسلام است

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه امام حسین(ع) سبب وحدت جهان اسلام می‌شود، گفت: انتظار شرکت ایرانیان در مراسم اربعین بیش از سال گذشته است و تا امروز ۵۰۰ هزار ویزا از سوی کنسولگری عراق صادر شده است.
راجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، راجح الموسوی، سفیر عراق در ایران، امروز در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی که در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت: زیارت اربعین متعلق به همه جهانیان است.

وی افزود: همه تلاش عراق این است که براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: مراسم اربعین حسینی باید جهانی شود؛ این حرکت عظیم را جهانی کنیم.

سفیر عراق در ایران با اشاره به ناامنی و بحران‌های موجود در منطقه، ابراز کرد: نظم و امنیت این مراسم مشت محکمی به دهان کسانی است که منطقه را تهدید می‌کنند.

الموسوی با بیان اینکه ما افتخارمان این است که خادم زائران حسینی هستیم، گفت: زائران اربعین با پای برهنه و دستان خالی بدون هیچ قصد جنگ و شورشی در این مراسم حضور می‌یابند ما باید درباره عمق این مناسبت و حضور تدبر کنیم.

وی راه اندازی دفاتر کنسولی موقت برای صدور ویزا در ایران را از نظر بین المللی بی نظیر بیان کرد و اظهار داشت: این اقدام نشان از رابطه خوب ایران و عراق دارد. ما سال به سال با وجود تهدیداتی که دشمنان اعلام می‌کنند شاهد ازدحام بیشتر زائران در این ایام هستیم و این امر براساس کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: اربعین یک معجزه است؛ کاملا مشهود است.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی خانه‌های ما به روی همه زائران اربعین باز است، گفت: دشمن با جنگ درصدد اختلاف افکنی بین ما بود در حالی که امروز دوستی و الفت ما افزایش یافته و این لطف الهی است، ما در این مراسم باید به همگان ثابت کنیم که متحد هستیم.

الموسوی با بیان اینکه امام حسین(ع) سبب وحدت جهان اسلام می‌شود، خاطر نشان کرد: انتظار شرکت ایرانیان در مراسم اربعین بیش از سال گذشته است تا به امروز 500 هزار ویزا از سوی کنسولگری عراق صادر شده است./807/پ202/ب1

ارسال نظرات