۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۳۱۸۹۵
همزمان با شهادت حضرت رقیه؛

بزرگترین پیاده روی اربعین کشور در اهواز آغاز می شود

مسؤول کاروان سفینه النجاه اهواز گفت: ۲ آبان همزمان با شهادت حضرت رقیه بزرگترین پیاده روی اربعین کشور از ملاشیه اهواز آغاز خواهد شد.
راهیپمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌ الاسلام سید مهدی حسینی، مسؤول کاروان سفینه النجاه اهواز، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران در سالن جلسات شبکه جهانی الاهواز برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات اولیه برای برگزاری بزرگترین پیاده روی اربعین کشور در اهواز از سه ماه پیش آغاز شد، اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی از سال 91 با حضور 20 جوان از اهالی منطقه ملاشیه اهواز آغاز شد که در ادامه جوانانی از منطقه عین دو به آنها اضافه شدند و اوج حرکت را در سال گذشته و با حضور بیش از ده هزار نفر شاهد بودیم.

مسؤول کاروان سفینه النجاه اهواز با بیان اینکه 2 آبان همزمان با شهادت حضرت رقیه بزرگترین پیاده روی اربعین کشور از ملاشیه اهواز آغاز خواهد شد، افزود: زائران در طول مسیر حرکت از مناطق گریشان، گلدشت، کوی سادات، شهرک رزمندگان، گلدشت، کوی مندلی، کوی سیاحی، بنی هاشم، حمیدیه، سوسنگرد و بستان به کاروان سفینه النجاه اهواز خواهند پیوست و مرز چذابه پایان چنین حرکتی خواهد بود.

امام جماعت مسجد نور کوی ملاشیه اهواز با بیان اینکه آغاز حرکت مردمی از سوی شبکه های العالم، الاهواز و شبکه استانی به صورت زنده پخش خواهد شد، عنوان کرد: مسؤولان استانی و کشور توجه ویژه‌ای به بزرگترین کاروان پیاده‌روی اربعین در کشور داشته باشند؛ زیرا این حرکت تاثیرات بسیاری در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا در جامعه کنونی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی «یا لثارات الحسین» را شعار اصلی زائران در طی مسیر حرکت بیان کرد و افزود: این حرکت، حرکتی خودجوش و مردمی بوده و شرکت 40 هزار نفر را در آن پیش بینی می کنیم.

وی با بیان اینکه مدت زمان حرکت از ملاشیه تا چذابه چهار روز طول خواهد کشید، تصریح کرد: در این مدت زائران در عین دو، کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان شب ها را استراحت می کنند که در این میان 30 تا 40 روحانی با حضور در میان زائران به برپایی مجالس سخنرانی و عزاداری خواهند پرداخت.

مسؤول کاروان سفینه النجاه اهواز بیان کرد: بسیاری از شرکت کنندگان در این پیاده روی عازم زیارت خواهند شد و در این میان برخی برای بدرقه زوار تا چذابه حضور خواهند داشت./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات