۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۳۱۸۸۷
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی خبر داد؛

فعالیت بیش از ۵۵۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از فعالیت ۵۵۲ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان خبر داد و گفت: این کانون ها مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح مناطق خود هستند.
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ظهر امروز در نشست با مدیران کانون های مساجد شهرستان اراک که در سالن جلسات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با فعالیت های پسندیده خود به آسانی می توانند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را خنثی کنند.

فعالیت بیش از 30هزار جوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه از فعالیت 552 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان خبر داد و افزود: این کانون ها مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح مناطق خود هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 30هزار نفر از نوجوانان و جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد عضو فعال هستند، افزود: این افراد در کلاس های مختلفی که کانون ها برگزار می کنند شرکت دارند و خانواده هایشان هم به دلیل حضور فرزندانشان در مکان امن الهی مسجد و آموزش آموزه های دینی با حضور استادان مجرب و متعهد آسوده خاطر هستند.

نشریات تجربی کانون های مساجد فرصتی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین به وجود149 کتابخانه مخزن دار و 324 کتابخانه باز در مساجد اشاره و اظهار کرد :کتابخانه های مخزن دار از یک نفر کتابدار برای ارائه کتب به مخاطبان بهره مند است و کتابخانه های باز در شبستان مسجد برای استفاده عموم نمازگزاران مستقر است.

حجت الاسلام ذوالفقاری نشریات تجربی کانون های مساجد را فرصتی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری  دانست و تصریح کرد: تعداد 60نشریه با موضوعات ارزش های دینی، نماز و قرآن، عفاف و حجاب، فرهنگی، بصیرت افزایی و  ایثار و شهادت در کانون های مساجد به صورت دوره ای، ماهیانه و فصلی تهیه و چاپ و بین اعضای مسجد و نمازگزاران توزیع می شود.

طرح تلاوت نور در بیش از 600مسجد برگزار می شود

این مقام مسؤول از اجرای طرح تلاوت نور در بیش از 600مسجد خبرداد و افزود: این طرح یکی از موفق ترین و ماندگارترین طرح های قرانی کشور است که با هدف ترویج انس و الفت مردم با تلاوت قرآن کریم به صورت روزانه تلاوت یک صفحه از قران همراه با معنی و تفسیر آن در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اقدامات خوب و ارزنده در حوزه فرهنگی توانسته اند کارهای بزرگی در این حوزه انجام دهند و با تربیت نیروهای متعهد و باایمان در راستای جامه عمل پوشاندن به دغدغه های منویات مقام معظم رهبری می کوشند.

به گزارش رسا، ٢٣ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که این کانون‌ها امروزه به بلوغ و رشد بالایی رسیده‌ و پذیرای ٢ میلیون نوجوان و جوان هستند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات