۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۳۱۸۷۲
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت تبلیغی اربعین برای بیداری جهان

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر استفاده از ظرفیت تبلیغی اربعین برای بیداری جهان تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ عاشورا را به جهان منتقل کنیم.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با اعضای قرارگاه اربعین قم با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع اربعین، عنوان کرد: باید به موضوع اربعین اهمیت زیادی داده شود چراکه زمینه ای مناسب برای ترویج فرهنگ تشیع است.

وی افزود: در واقع اربعین زمینه ای است که امام حسین(ع) برای تبلیغ دین فراهم کرده است و باید از این فرصت بیشترین استفاده را برای ترویج فرهنگ عاشورا برد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید توجه کرد که اگر میلیاردها هزینه می شد امکان جمع کردن این جمعیت عظیم که در اربعین برای زیارت مرقد پاک امام حسین(ع) به کربلا سفر می کنند وجود نداشت اما فرهنگ حسینی(ع) این ظرفیت عظیم را به وجود آورد.

وی اربعین را یک حرکت تکان دهنده جهانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر دنیا چشم عبرت خود را باز کند می تواند به عظمت اربعین پی برده و در واقع این حرکت عظیم، یک حرکت تکان دهنده جهانی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: باید از ظرفیت تبلیغی اربعین برای بیداری جهان استفاده کرد و فرهنگ عاشورا را به جهان منتقل کنیم و هرچند که فضای مجازی آسیب های زیادی دارد اما می توان از ظرفیت آن برای نمایش عظمت اربعین استفاده کرد.

وی تأکید کرد: در این ایام همه افراد از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد و کودک، همه به عشق امام حسین(ع) در این نهضت عظیم شرکت می کنند و این حضور عظیم می تواند جهان را تکان دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در روایتی یکی از پنج نشانه مؤمن را زیارت اربعین بیان می کنند که این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای اربعین است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: کار امام حسین(ع) کاری خدایی بود و اربعین تحت عنایت الهی است و در واقع میقات امام حسین(ع) است و توجه به آن بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که این مراسم با عزت هرچه بیشتر برگزار شود و همه تلاش کنیم تا افراد بیشتری وارد خیمه اباعبدالله(ع) شوند./872/۲۰۲/ح

ارسال نظرات