۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۳۱۸۶۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

صحیفه سجادیه در جامعه مهجور است

استاد حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که گنجینه ای گرانبها است در جامعه ما مهجور است و مردم به معارف غنی که در زبور آل محمد(ص) بیان شده است بی توجه هستند.
حجت الاسلام نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در دفتر آیت الله علوی گرگانی برگزار شد با اشاره به ابعاد زندگی امام سجاد(ع) عنوان کرد: عمر 57 ساله امام زین العابدین(ع) سراسر نور، برکت و فضیلت بود.

وی افزود: نیاز است انسان مروری به زندگی این امام بزرگوار داشته باشد و درس زندگی در مکتب اهل بیت(ع) را بیاموزد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام سجاد(ع) در روایتی، انسان را از سه موضوع نهی می کند و در یکی از نهی ها توصیه می کند که انسان با هر کسی همنشین نباشد.

وی انتخاب همنشین را موضوعی مهم توصیف و خاطرنشان کرد: برخی رفاقت ها انسان را به اوج می رساند و برخی دیگر موجبات انحراف و تباهی انسان را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد اضافه کرد: حضرت عیسی(ع) نیز تأکید فراوانی بر انتخاب همنشین خوب داشته است و می فرماید«همنشین خوب سه ویژگی دارد؛ چهره او تو را به یاد خدا می اندازد، سخن که می گوید بر دانش شما می افزاید و دیدن کارها و اعمال او مشوق آخرت شما می شود»

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نهی دومی که امام سجاد(ع) بیان کرده اند پیرامون سخن گفتن است و اینکه انسان نباید هر سخنی را بر زبان بیاورد و ابتدا باید فکر کند و سپس سخن بگوید.

وی تأکید کرد: نهی سوم نیز این است که انسان هر سخنی را نشنود چراکه برخی سخن ها واقعیت ندارند و  در قیامت از انسان درباره همه جوارح و اعضا سؤال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز کرد: متأسفانه صحیفه سجادیه امام سجاد که گنجینه ای گرانبها است در جامعه ما مهجور است و مردم به معارف غنی که در زبور آل محمد(ص) بیان شده است بی توجه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما گاهی با مشکلاتی در زندگی مواجه می شویم و زبان به شکایت می گشاییم اما امام سجاد(ع) با تمام سختی و مصائبی که در زندگی داشتند همواره شاکر خداوند بودند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات